رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
  • کد خبر : ۱۳۱۷۲۷
  • چاپ خبر : کاشت نهال به یاد شهدا +تصاویر

کاشت نهال به یاد شهدا +تصاویر

در آستانه 22 اسفندماه روز شهدا؛ مراسم درختکاری با شعار ” هر شهید یک درخت ”  در نخلستان شهرداری برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت هفته منابع طبیعی و ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا،مراسم درختکاری با شعار ” هر شهید یک درخت ” با حضور امام جمعه بافق،خانواده معظم شهدا و جمعی از […]

در آستانه 22 اسفندماه روز شهدا؛ مراسم درختکاری با شعار ” هر شهید یک درخت ”  در نخلستان شهرداری برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ به مناسبت هفته منابع طبیعی و ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا،مراسم درختکاری با شعار ” هر شهید یک درخت ” با حضور امام جمعه بافق،خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولین شهرستان در نخلستان شهرداری برگزار شد.

امام جمعه بافق در این مراسم ضمن تبریک ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و گرامیداشت هفته منابع طبیعی بیان کرد: هرچه شهرهای ما به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود باید به فضای سبز اطراف شهر اهتمام بیشتری ورزید چرا که صنعتی شدن یعنی آلوده شدن و آلایندگی فضای شهر از بین رفتن اکسیژن مورد نیاز برای تنفس انسان‌ها را در پی دارد که اگر کاشت فضای سبز مورد غفلت قرار بگیرد آینده‌ای خطرناک خواهیم داشت.

وی رنگ برگ درختان را نشان دهنده چگونگی رفتار ما با درخت دانست و افزود: اگر برگ درختان سبز است نشانه تعامل خوب ما با درخت بوده و زردی برگ درختان نشان دهنده کم اهمیتی ما و کم توجهی ما به درختان  است.

حجت الاسلام حسینی در مراسم کاشت نخل،در خصوص شباهت این درخت با انسان گفت: درخت خرما شباهت‌ های فراوانی به انسان دارد از جمله اینکه با قطع کردن سر درخت، آن درخت از رشد کردن می‌ایستد و فراوانی آب در کنار درخت خرما، آن را خفه می‌کند ضمن اینکه درخت خرما مثل انسان احساسی و دارای شعور است و نمونه های متعددی وجود دارد که درخت خرما با تهدید شدن و ترسیدن، خرما داده است.

وی برای نمونه به جریان مرحوم حاج ملا اسدالله قائمی بافقی در مورد درخت خرما اشاره کرد که تهدید او و همسرش به درخت خرما باعث شد در سال بعد خوشه های خرما زینت بخش درخت خرما و خانه این مرحوم باشد.

منبع: روابط عمومی نهادامامت جمعه شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده