رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
  • کد خبر : ۱۳۱۸۸۶
  • چاپ خبر : ورزش به نوعی مقدمه و شرط تاثیر گذاری عبادت است
امام جمعه بافق:

ورزش به نوعی مقدمه و شرط تاثیر گذاری عبادت است

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس حسینی امام جمعه شهرستان بافق در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان بافق، ورزش را ارزش دینی معرفی کرد و بیان داشت: زمانی ما می توانیم حق بندگی خدا را ادا کنیم که بدن و جسمی سالم و قوی داشته باشیم لذا ورزش به نوعی مقدمه و […]

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس حسینی امام جمعه شهرستان بافق در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان بافق، ورزش را ارزش دینی معرفی کرد و بیان داشت: زمانی ما می توانیم حق بندگی خدا را ادا کنیم که بدن و جسمی سالم و قوی داشته باشیم لذا ورزش به نوعی مقدمه و شرط تاثیر گذاری عبادت است.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس حسینی در این برنامه، ورزش را ارزش دینی معرفی کرد و بیان داشت: ما کمتر به ورزش از بعد دینی نگاه کردیم همچنانی که در دعای کمیل برای ورزش دعا می کنیم و می خوانیم « اللهم قو علی‌ خدمتک جوارحی» یعنی خدایا کمکم کن اعضا و جوارح من در مسیر بندگی تو قوی شود؛ پس تا این بدن ورزش نکند قوی نمی شود.

وی با اشاره به سخن رسول خدا (ص) که فرمودند: “خدای تو به گردن تو حقی دارد و بدن تو حقی بر تو دارد” ارزش معنوی ورزش را چنین مطرح کرد و گفت: زمانی ما می توانیم حق بندگی خدا را ادا کنیم که بدن و جسمی سالم و قوی داشته باشیم لذا ورزش به نوعی مقدمه و شرط تاثیر گذاری عبادت است.

امام جمعه بافق افزود: ورزش جسم ما را سالم نگه می دارد، وقتی که جسم سالم و شاداب شد روح سالم می ماند در غیر اینصورت با بدن خسته و روح آلوده، عبادت و بندگی تاثیرگذار نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: ورزش کردن به صورت روزانه باعث می شود علاوه بر سالم ماندن جسم به اهداف زندگی خود برسیم، بزرگان ما برای سلامتی جسم و بدن خود وقت می گذارند و ورزش را در برنامه زندگی خود دارند.

وی تاکید کرد: امیدوارم در سال جدید برای ورزش شهرستان و رشته های مختلف با برنامه ریزی صحیح و عزم جدی یک اتفاق خوبی شکل بگیرد تا شاهد پویایی بیش از پیش ورزش شهرستان در تمام زمینه ها باشیم.

امام جمعه بافق بهره گیری از تجربیات توکلی سرپرست سابق اداره ورزش بافق را مورد خطاب قرار داد و گفت: استفاده از تجربیات هیات های ورزشی و بهره گیری از مشارکت مردم بویژه ورزشکاران باسابقه در امر ورزش می تواند بازوی کمکی برای رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق باشد.

منبع: روابط عمومی فرمانداری بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده