رفتن به بالا
  • شنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
  • کد خبر : ۱۳۲۱۵۰
  • چاپ خبر : اعمال قانون پلیس راهور بافق با دوربین های سطح شهر

اعمال قانون پلیس راهور بافق با دوربین های سطح شهر

رئیس پلیس راهور شهرستان بافق گفت: تمام محورهای سطح شهر که دوربین ثبت تخلفات نصب شده فعال و به صورت ۲۴ساعته در حال اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی می باشند. به گزارش آفتاب بافق؛ رئیس پلیس راهور بافق گفت: دوربین‌های ترافیکی در تصادفات، مدیریت ترافیک و مدیریت سرعت نقش مهمی دارند و این […]

رئیس پلیس راهور شهرستان بافق گفت: تمام محورهای سطح شهر که دوربین ثبت تخلفات نصب شده فعال و به صورت ۲۴ساعته در حال اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی می باشند.

به گزارش آفتاب بافق؛ رئیس پلیس راهور بافق گفت: دوربین‌های ترافیکی در تصادفات، مدیریت ترافیک و مدیریت سرعت نقش مهمی دارند و این کار علاوه بر اینکه موجب عدم تخلف رانندگان وسایل نقلیه می‌شود، در نتیجه کاهش تصادفات و حوادث رانندگی را نیز در پی دارد لذا تمام محورهای که دوربین نصب شده فعال و کلیه تخلفات رانندگان از جمله سرعت غیرمجاز، حرکت خلاف جهت، دورزدن در محل ممنوع و … توسط دوربین ثبت و سپس دستور قضایی رانندگی پرخطر به روی خودرو ثبت و خودرو به پارکینگ انتقال داده می شود. ضمنا تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر ممنوع  که‌ تخلف این دسته از رانندگان علاوه بر اعمال قانون، نمره منفی برای آن ها ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین علت تصادفات در شهرستان، ۴۵ درصد عدم توجه به جلو که مربوط به استفاده از تلفن همراه و حواس پرتی می باشد،۳۰درصد رعایت حق تقدم ،۲۰درصد تغیر مسیر ناگهانی و ۵درصد هم عدم رعایت فاصله عرضی و طولی میباشد.

۹۰ درصد تصادفات منجر به مرگ موتورسواران نیز به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است که اگر بتوانیم طرح ایمنی و سلامت را به خوبی اجرا کنیم و اعمال قانون و آموزش‌ها به خوبی و به جا صورت گیرد، مسلما   آمار منجر به جرح و فوت نیز کاهش پیدا می‌کند.

در ثبت تخلفات حادثه ساز در سال ۱۴۰۲ نیز به تعداد ۱۴۰۳۸ فقره ثبت و اعمال قانون و شکایت قضایی و توقیف داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش تخلفات حادثه ساز داشتیم که به طور جد همچنان برخورد می کنیم.

رئیس پلیس راهور  با اشاره به اینکه مظاهر و دلایل بی نظمی در رانندگی چند مورد انگشت شمار است ادامه داد: نظم و انضباط در تقاطع ها و ایستادن پشت خط، حرکت کردن بین خطوط و نداشتن تغییر مسیر ناگهانی، حق تقدم عبور و سرعت مجاز از عوامل کاهش تصادفات هستند که اگر بتوانیم یک بسته ترافیکی طراحی کنیم که این موارد را پوشش دهد، می توانیم امیدوارم باشیم بخش قابل توجهی از ترافیک را کم کرده و از تعداد تصادفات هم بکاهیم. چون ۸۰ درصد تصادفات به دلیل رعایت نکردن همین چند مورد است.

در خصوص گذرگاه عابرپیاده بلوار امام خمینی، بیشترین تصادفات شهرستان مربوط این بلوار است که در تصادفات جرحی بیشترین درصد افزایش تصادفات در شهرستان را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته ایم و اینکه در طول بلوار ۷ تا گذرگاه عابر پیاده داشته باشیم نقض قوانین و مقررات نیز می باشد.

در طول این بلوار با ایمن سازی گذرگاه عابر پیاده هرس کردن درختان تنها گذرگاه روبرو مالک اشتر و روبروی مسجد ابوالفضل با نصب دست انداز باز می‌شود.

یکی از جدی‌ترین برنامه‌ها و اهدافی که پلیس راهور شهرستان در دستور کار دارد، توسعه انضباط ترافیکی و برخورد با رانندگان پرخطر وسایل نقلیه  و موتورسیکلت سوار فاقد گواهینامه و کلاه ایمنی می باشد.

برای کاهش تصادفات، آموزش و فرهنگ‌سازی راهکار اول و اعمال قانون و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی راهکار دوم است که در این زمینه برخورد با تخلفاتی که به صورت محسوس و نامحسوس و همچنین از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود، خواهیم داشت، بخش سوم هم به مهندسی ترافیک و اصلاحات هندسی راه باز می‌گردد که پلیس راهور شهرستان با توجه به حجم بالای تردد در سطح شهرستان به صورت نامحسوس و محسوس و دوربین های نظارتی در حال ثبت تخلفات و برخورد با تخلفات حادثه ساز با  توقیف قضایی (توقیف در پارکینگ ) می باشد.

در خصوص بستن بریدگی بلوار بسیج باید گفت: با توجه به درصد بالای تصادفات نسبت به سال ۱۴۰۱  این بریدگی مسدود گردید.

بیشترین تصادفات نیز مربوط به موتورسیکلت سوارها و برخورد وسیله نقلیه با عابرین خردسال می باشد که در این خصوص توصیه پلیس راهور استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت ها و وسایل نقلیه و سرعت مطمئنه و برای عابرین پیاده استفاده از لباس روشن در شب می باشد و همچنین می بایست از پریدن ناگهانی در سطح سواره رو به جد خودداری کنند. والدين نیز در نگهداری از طفل هنگام عبور از عرض راه  دقت وحتما از گذرگاه عابرپیاده استفاده کنند.

بیشترین تصادفات جرحی مربوط به بلوار امام خمینی، بلوار امام علی، بلوار میرغنی زاده، بلوار انقلاب، خیابان تفکری، خیابان امام رضا و خیابان شیخ محمد تقی می باشد.

توصیه ها زیاد هست، استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سوارها، خودداری از دادن موتور و خرید آن برای فرزندان که فاقد گواهینامه و زیر ۱۸سال هستند توسط والدین، زیرا بیشترین مرگ و میر مربوط به این دسته وسایل نقلیه می باشد که باعث افزایش تصادفات می‌شود.

منبع: خبرنگار خبرگزاری پلیس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده