رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر : ۱۳۲۱۶۶
  • چاپ خبر : برگزاری کارگاه آموزشی بیماری تب مالت بمناسبت هفته سلامت

برگزاری کارگاه آموزشی بیماری تب مالت بمناسبت هفته سلامت

به منظور ارتقای سطح دانش فنی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بافق، کلاس آموزشی تب مالت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ جهت آگاهی و آموزش در خصوص بیماری تب مالت که یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است و به منظور ارتقای سطح […]

به منظور ارتقای سطح دانش فنی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بافق، کلاس آموزشی تب مالت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ جهت آگاهی و آموزش در خصوص بیماری تب مالت که یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است و به منظور ارتقای سطح دانش فنی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بافق، کلاس آموزشی تب مالت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد.

دکتر حمید پورمیرزایی، مسئول آموزش و ترویج دامپزشکی استان در این جلسه جزئیات کاملی از چگونگی راههای انتقال بیماری به انسان و نیز راه های پیشگیری از آن را برای حاضرین بیان نمود.

پورمیرزایی در این کلاس آموزشی مصرف شیر آلوده و غیر پاستوریزه و همچنین فرآورده های آن را یکی از متداولترین شیوه های انتقال بیماری عنوان کرد و افزود: مصرف امعاء و احشاء دام آلوده چون جگر، گوشت که به صورت خام یا نیم پز، تماس با ترشحات دام آلوده از طریق تماس پوستی، استنشاق و ورود مواد دفعی آلوده به چشم از راههای دیگر انتقال آلودگی می‌باشد.

گفتنی است در پایان این کارگاه آموزشی مقرر شد با توجه به تهدید جدی سلامت انسان توسط بیماری تب مالت و ابتلا به آن در اثر ناآگاهی جوامع به ویژه جوامع روستایی، هر یک از افراد آموزش دیده جمعیت تحت پوشش را آموزش دهند.

منبع: روابط عمومی دامپزشکی شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده