رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
  • کد خبر : ۲۸۶۲۷
  • چاپ خبر : علیرغم حمایت مسئولان، جریان آموزش هنر در بافق خیلی کم رنگ است
بانوی هنرمند بافقی:

علیرغم حمایت مسئولان، جریان آموزش هنر در بافق خیلی کم رنگ است

بانوی هنرمند بافقی معتقد است فعالیت در عرصه نقاشی و خلق اثر هنری نیازمند وسایل و ابزار گران قیمت نیست و با ابزار ساده و ارزان هم می‌توان آثاری خلاقانه، هدفمند، دارای پیام و ماندگار تولید کرد. به گزارش آفتاب بافق؛  نمایشگاه تصویرسازی و نقاشی‌های منصوره کارگران؛ بانوی هنرمند بافقی با عنوان «نقش جان» تا […]

بانوی هنرمند بافقی معتقد است فعالیت در عرصه نقاشی و خلق اثر هنری نیازمند وسایل و ابزار گران قیمت نیست و با ابزار ساده و ارزان هم می‌توان آثاری خلاقانه، هدفمند، دارای پیام و ماندگار تولید کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛  نمایشگاه تصویرسازی و نقاشی‌های منصوره کارگران؛ بانوی هنرمند بافقی با عنوان «نقش جان» تا سوم خرداد در نگارخانه حوزه هنری یزد دایر است.

این کارشناس شیمی که در بخش آزمایشگاه شرکت سنگ آهن مرکزی  مشغول کار است، هدف از برپایی نمایشگاه را معرفی قابلیت‌ها و توانمندی بانوان هنرمند شهرستانی عنوان کرد و گفت: با این کار تلاش کردم بگویم زنان می‌توانند در کنار کارهای خانه و حتی اشتغال، فعالیت‌های هنری مؤثری نیز داشته باشند.

وی که 40 اثر نقاشی و تصویرسازی در زمینه‌‌های مختلف از جمله تذهیب، گل و حیوانات به این نمایشگاه آورده، پیش از این اولین نمایشگاه خود را اوایل سال جاری در شهرستان بافق برگزار کرده بود.

این هنرمند با بیان اینکه هنوز آن طور که باید زمینه فعالیت هنری بانوان در این شهرستان فراهم نیست، اظهار داشت: هرچند مسئولان شهرستان از هنر و هنرمندان حمایت می‌کنند اما جریان آموزش هنر در بافق خیلی کم رنگ است و حتی مکان مناسب و دائمی برای برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی ویژه هنرمندان وجود ندارد.

خانم کارگران به اهمیت آموزش و لزوم حمایت از هنرمندان شهرستانی اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از بانوان بافقی در عرصه هنر از جمله نقاشی فعالیت می‌کنند و همیشه استعدادهای این شهرستان در جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی هنری استانی و ملی خوش درخشیده‌اند که باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

وی در خصوص آثار ارائه شده به نمایشگاه گفت: این آثار با استفاده از تکنیک‌های راپید، خودکار، سیاه قلم، رنگ و روغن و پاستل خلق شده که از رنگ و روغن و پاستل بیشتر در زمینه نقاشی رئال و از بقیه در زمینه تصویرسازی استفاده کرده‌ام.

این هنرمند با بیان اینکه برای خلق یک اثر هنری نیازی به ابزار و وسایل گران قیمت نیست، ادامه داد: من در خلق آثارم از وسایل ساده همچون خودکار و راپید استفاده کردم زیرا هدفم خلق اثری بود که پیام داشته باشد، بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار شود و مخاطبان ارتباط بهتری با آن برقرار کنند و هر کدام برداشت متفاوتی از آن داشته باشند.

وی درباره ارتباط رشته شیمی و نقاشی هم گفت: شاید بین این دو رشته ارتباطی وجود نداشته باشد ولی عشق و علاقه به هنر مرا به سمت نقاشی کشاند. به خاطر علاقه‌ای که از کودکی به نقاشی داشتم و با توجه به کمبود امکانات در آن زمان، از سال 92 فعالیت هنری خود را در زمینه نقاشی آغاز و طی این چهار سال در چندین دوره‌ آموزشی شرکت کرده‌ام و تاکنون موفق به برگزاری دو نمایشگاه شده‌ام.

این هنرمند موفقیت خود را مرهون تشویق و حمایت‌های همسر و خانواده دانست و افزود: نقاشی را برای تخلیه فشار روحی انجام می‌دهم و اگر موقعیتی پیش بیاید در آینده دوست دارم تحصیلاتم را در رشته کارشناسی ارشد نقاشی ادامه دهم.

خانم کارگران در پایان اظهار داشت: منتخبی از آثاری که طی چهار سال گذشته خلق کرده‌ام را در این نمایشگاه در معرض دید هنرمندان و هنردوستان قرار داده‌ام که امیدوارم مورد استقبال آنها قرار بگیرد.

نمایشگاه «نقش جان» تا چهارشنبه سوم خردادماه صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 در نگارخانه حوزه هنری یزد واقع در خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: یزد رسا

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده