رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
  • کد خبر : ۳۱۹۴۵
  • چاپ خبر : 5 مردادماه سالروز عملیات مرصاد گرامی باد

5 مردادماه سالروز عملیات مرصاد گرامی باد

به قلم: محمد رضا دهقانزاده بافقی آفتاب بافق؛ عملیات مرصاد با رمز یا علی (ع) در تاریخ 5/5/67 دراستان کرمانشاه انجام شد.  در پاسخ به عملیاتی که منافقین (مجاهدین خلق) تحت عنوان ارتش آزاد ملی با نام “عملیات فروغ جاویدان” با حمایت همه جانبه رژیم بعث عراق  طرح‌ریزی شد لشکر اسلام متشکل ازرزمندگان ارتش جمهوری […]

به قلم: محمد رضا دهقانزاده بافقی

آفتاب بافق؛ عملیات مرصاد با رمز یا علی (ع) در تاریخ 5/5/67 دراستان کرمانشاه انجام شد.

 در پاسخ به عملیاتی که منافقین (مجاهدین خلق) تحت عنوان ارتش آزاد ملی با نام “عملیات فروغ جاویدان” با حمایت همه جانبه رژیم بعث عراق  طرح‌ریزی شد لشکر اسلام متشکل ازرزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران ،سپاه پاسداران وبسیجیان دلاور با قدرت جلو این منافقان را گرفتند.

 سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷  پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای رزمنده اسلام  بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شدند تعداد زیادی از نیروهای مهاجم در این نبرد کشته و زخمی  شدند.

 تیرماه ۶۷ صدام حسین طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد: «… بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان (ایران)نفوذ خواهند کرد و مردم ایران به صفوف آنها  خواهند پیوست » به این ترتیب شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، نیروهای عراقی توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشته ومجدداً درمنطقه جنوب و خصوصا شلمچه و خرمشهر حمله کردند و دوباره بخشی از خاک ایران را تصرف کردند وتوانستند با استفاده از تجهیزات  اهدایی چندین کیلومتر از جاده اهواز خرمشهر را تصرف وعملا خرمشهر را در محاصره خود قرا دهند، از غرب نیز با تجهیز منافقین همزمان حمله خود را آغاز کردند.

 به این ترتیب نیروهای دفاعی ایران در جبهه‌های جنوبی مستقر شدند ودر حال دفاع بودند.

در این زمان سازمان مجاهدین عملیات فروغ جاویدان را از مرزهای غرب ایران آغاز کرد.

مسعود رجوی در شب آغاز عملیات گفته بود: «براساس تقسیمات انجام شده، ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید… کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می‌تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند… از پایگاه نوژه هم ترسی نداشته باشید؛ هر سه ساعت  دستور می‌دهم هواپیماهای عراقی بیایند و آنجا را بمباران کنند.

 پایگاه هوایی تبریز را هم با هواپیما هر سه ساعت مورد هدف قرار خواهیم داد… علاوه بر آن، ضد هوایی و موشک سام ۷ هم که داریم… هوانیروز عراق تا سرپل ذهاب به‌همراه ستون‌ها خواهد بود. از نظر هوایی ناراحت نباشید چون هواپیماهای عراقی پشتیبان ما هستند.

 سازمان مجاهدین خلق با حمایت های صدام فاصلهٔ تنگه پاتاق تا منطقه چهارزبر در ۳۴ کیلومتری کرمانشاه را با سرعت  طی کردند.

 به دلیل هجوم همزمان ارتش عراق به جبهه جنوب بخش عمده‌ای از نیروهای رزمنده و نظامی ایران در جبهه‌های جنوب  مشغول دفاع ودفع تهاجم عراق بودند. پشتیبانی نیروهای عراقی از منافقین باعث شد در این جبهه پیشروی کنند. غیر از مقاومت محدودی که توسط ساکنان کرد منطقه وجود داشت نیروهای منافقین بدون مانعی جدی چندین کیلومترداخل خاک ایران پیش روی کردند .

منافقین فکر میکردند که با پیش روی آنها در شهرها و روستاها مردم از انها استقبال میکنند وبه انها می پیوندند ولی بر خلاف انتظار کردهای منطقه ومردم به مقاومت پرداختند که همین مقاومت محدود محلی سرعت پیش روی ستون نظامی انها را محدود نمود.

منافقین توانستند  شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، کرند غرب و اسلام‌آباد غرب را اشغال و تخریب کرده و عده ای از مردم بی دفاع وبیگناه را به خاک وخون بکشند به بیماران داخل بیمارستانها هم رحم نکرده وآنهارا قتل عام کردند حتی عده ای از زنهای حامله را شکم دریدند ونوزادان را کشتند

همزمان نیز رژیم بعث عراق اقدام به بمباران شیمیایی کرد وچندین روستا وشهر را در استان کرمانشاه ازجمله روستاهای زرده، روستاهای نساردیره،نساردیره سفلی و شاه مار دیره از توابع شهرستان گیلانغرب، شیخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی، دودان از توابع شهرستان پاوه و روستای باباجانی از توابع شهرستان دالاهو را با بمب‌های شیمیایی خردل و  اعصاب بمباران کرد.

 این بمباران‌ها به شهادت ده ها غیرنظامی و مجروحیت صدها نفر از افراد غیرنظامی انجامید.

دام‌ها و زمین‌های کشاورزی  مردم الوده و نابود شد. بسیاری از مجروحان این روستا هابه دلیل آثار بمب‌های شیمیایی به بیماریهای گوناگون مبتلا شدند.

منافقین که دم از خلق میزدند وقتی به مردم میرسیدند مردم را به رگبار میبستند و به شهادت میرساندند.

طولی نکشید که رزمندگان اسلام به سمت کرمانشاه حرکت کردند تا طومار منافقین را درهم بپیچند هر چند عده زیادی از رزمندگان در منطقه شلمچه وحسینیه وکوشک و پاسگاه زید جانانه درآن هوای بسیار گرم با دشمن میجنگیدند.

ارتش بعث عراق بیش از 30 کیلومتر از جاده اهواز خرمشهر را تصرف کرده بود وهم به طرف اهواز وهم به طرف خرمشهر پیش میرفت تیز پروازان هوانیروز خودروها وتانک های دشمن را روی جاده اهواز خرمشهر هدف قرار میدادند ورزمندگان پیاده نیز جانانه با متجاوزان میجنگیدند وانهارا تا مرز دنبال میکردند.

منافقین نیز سرمست  از پیشروی چندکیلومتری داخل خاک ایران وکشتار مردم عادی پیش می امدند.

رزمندگان به انها فرصت داده تا انها به قتلگاه وکشتارگاه برسند، با ایجاد خاکریز وکمین در چهار زبر انها را به دام انداخته ودرسی به انها دادند که تا ابد فراموش نکنند.

 شهید بزرگوار سپهبد شهیدصیاد شیرازی با طراحی بسیار عالی منافقین را دام انداخت وازجناحین به انها یورش بردند با فرمان این شهید بزرگوار خلبانان قهرمان هوانیروز تجهیزات وادوات وتانکهای انها را هدف قرار میدادند وانها را نابود میکردند ومنافقین را به درک واصل میکردند منافقین انچنان درمحاصره رزمندگان قرار گرفتند که راه فرار وبرگشت نیز نداشتند ودراین عملیات صدها دستگاه تانک ونفر بر وخودروهای اهدایی به انها منهدم وبیش از 4هزار نفر از انها کشته شدند وتعداد زیادی از سرکردگان وفرمانده هان انها نیز دراین عملیات کشته شدند.

مسعود رجوی ومریم رجوی که فرمان عملیات فروغ جاودان را داده بودند وخودشان هم عملیات را هدایت میکردند بعد شکست سنگین وتلفاتی که دادند فرمان عقب نشینی دادند ولی تعداد کمی از این منافقان توانستن از دست رزمندگان پر توان لشکر اسلام جان سالم به در ببرند بعداز ان رزمندگان اقدام به پاکسازی روستاها وشهرها نموده ومنطقه را از لوس وجود منافقین مزدور پاک نمودند.

دشمن فکر میکرد قبول قطعنامه توسط ایران دلیل بر عدم توان وضعف نیروهای رزمنده است وانها میتوانند به اهداف پلید خود دست یابند.

 ولی رزمندگان اسلام نشان دادند که همواره گوش به فرمان امام و ولی خود هستند واز هیچ قدرتی ترس وحراس ندارند عملیات غدیر مقابله با هجوم دشمن در جنوب و عملیات مرصاد مقابله با “عملیات فروغ جاودان” منافقین کوردل درکرمانشاه بود، ضربه کاری دراین عملیات به منافقین باعث شد که منافقین به فکر انتقام از  فرمانده قهرمان این عملیات شهید صیاد شیرازی باشند وایشان را ترور وبه شهادت برسانند.

 به روح بلند و ملکوتی امام وهمه شهدای خصوصا شهدای عملیات غدیر ومرصاد و شهید صیاد شیرازی درود میفرستیم.

شادی روح شهدا فاتحمه مع الصلوات.

التماس دعا.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده