رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
  • کد خبر : ۳۷۰۱۱
  • چاپ خبر : بازدید از کشتارگاه سنتی بافق

بازدید از کشتارگاه سنتی بافق

دکتر فرزانه سالاری صبح امروز در بازدید از کشتارگاه بافق موارد مرتبط با مباحث بهداشتی و مدیریتی را ارزیابی ومورد بررسی قرار داد.  به گزارش آفتاب بافق، دکتر فرزانه سالاری، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی، در بررسی مسائل و مشکلات کشتارگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده نیازهای غذایی مردم شهرستان در […]

دکتر فرزانه سالاری صبح امروز در بازدید از کشتارگاه بافق موارد مرتبط با مباحث بهداشتی و مدیریتی را ارزیابی ومورد بررسی قرار داد.

 به گزارش آفتاب بافق، دکتر فرزانه سالاری، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی، در بررسی مسائل و مشکلات کشتارگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده نیازهای غذایی مردم شهرستان در حوزه فرآورده های گوشتی می باشد، طی بازدیدی از کشتارگاه بافق کلیه مواردی را که قبلاً نیز متذکر شده بودم، پیگیری نمودم.

 سالاری با اشاره به همکاری و تعامل شهرداری در ارائه خدمات به کشتارگاه شهرستان گفت: حمایت شهرداری در تامین گوشت شهرستان، نقش بسزایی در ارتقاء سلامت و بهداشت گوشت قرمز ایفا می نماید.

سالاری افزود: علی رغم اینکه در طی سالهای اخیر ساماندهی قسمت هایی از کشتارگاه مانند حصارکشی، ساخت سرویس بهداشتی، لوله گذاری برای انتقال خونابه و تعویض وسایل فرسوده داخلی توسط شهرداری شهرستان انجام گرفته است، بهسازی و ساخت برخی دیگر از بخشهای عمرانی کشتارگاه شامل احداث بخش پیش سرد، حوضچه خونگیری، اتاق جداسازی امعاء و احشاء و نصب دستگاه کشتار ریلی دام نیز باید در دستور کار قرار گیرد که با پیگیری های انجام شده توسط شبکه دامپزشکی شهرستان و همکاری و مساعدت شهرداری محترم شهرستان حداکثر تا 3 ماه آینده این موارد نیز احداث و به بهره برداری خواهد رسید. ضمن اینکه هزینه این اقدامات نیز از محل اعتبارات شهرداری بافق تامین و پرداخت خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به قرار گیری قصابان در گروه افراد در معرض خطر با بیماری های مشترک، از آنها خواست تا در حین تماس با دام پوشیدن دستکش، لباس کار و چکمه را در اولویت کشتار قرار دهند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده