رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
  • کد خبر : ۴۱۶۰۰
  • چاپ خبر : وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنی حرکت در پیشبرد اهداف نظام است+تصاویر
امام جمعه بافق:

وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنی حرکت در پیشبرد اهداف نظام است+تصاویر

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز این هفته،ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی،پیرامون عوامل مؤثر در تحکیم بنیان خانواده و آگاهی نداشتن از مهارت های صحیح زندگی را سبب بالا رفتن آمار طلاق در جامعه دانست و گفت: اگر جامعه ما سیر و روش ائمه را […]

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز این هفته،ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی،پیرامون عوامل مؤثر در تحکیم بنیان خانواده و آگاهی نداشتن از مهارت های صحیح زندگی را سبب بالا رفتن آمار طلاق در جامعه دانست و گفت: اگر جامعه ما سیر و روش ائمه را الگو و در زندگی به کار گیرد، دیگر این چالش ها ایجاد نمی شود،پس اصلی ترین عامل استحکام یک زندگی زناشویی،وجود محبت بین آنان است.

وی دومین عامل مؤثر که سبب محکم نگه داشتن پایه های زندگی می شود را احترام قائل شدن زن و مرد برای یکدیگرعنوان کرد و افزود: زندگی زمانی شیرین و لذت بخش است که احترام و حرمت ها بین زن و مرد حفظ شود تا  تنش به وجود نیاید.

سلیمانی در ادامه با بیان روایتی بر حفظ حریم خانواده تاکید کرد و گفت:  پیامبراکرم (ص) می فرماید: (( انسان های بزرگوار و با شخصیت در فضای خانه به گونه ای عمل می کنند، که شخصیت زن زیر سوال نرود. )) افرادی که در محیط خانواده و در حریم زنانشویی حرفی می زنند که سبب ایجاد چالش و تنش می شود، اینان مورد لعن قرار خواهند گرفت.

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز بار دیگر با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با توجه به قرار گرفتن در آستانه 27 آذر ماه،شهادت روحانی مبارز و منادی وحدت دکتر مفتح، با بیان خدمات ارزشمند این شهید گفت: شهید مفتح کسی که پس از طی مدارج دینی عازم تهران شد و مدرک دانشگاهی را تا سطح دکترا کسب نمود،اما به دستور شاه زمان از دانشگاه اخراج شد. وی اولین فردی بود که نماز عید فطر را برگزار کرد و نام امام خمینی (ره) را یادآورشد و در 27 اذرماه 58 به شهادت رسید،که سالگرد عروج این روحانی فقیه به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

سلیمانی با تاکید بر وحدت بین حوزه ودانشگاه،دوستی و وفاق را معنای حقیقی آن دانست و افزود: قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه را فضای کفر می دانستند و روحانیت را به عنوان دشمنان دانشگاه قلمداد می کردند.

وی با اشاره به نقش اثر گذار روحانیت در جامعه گفت: در طول یک قرن بیش از 300 روحانی به شهادت رسیدند،نمونه بارز روحانیت مبارز، امام خمینی(ره) بود که در تمام عرصه های کشور نقش آفرینی کرد.

در ادامه امام جمعه شهرستان بافق در واکنش به سخنان ترامپ مبنی بر قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل،آن را نشانه عجز و ناتوانی رئیس جمهور آمریکا در کشور خود دانست و گفت: سخن ترامپ سبب ایجاد موج و خروش مسلمانان در کشورهای متعدد شد و این نشان از وحدت و انسجام ملل اسلام دارد. نزدیک شدن ارتباط کشورهای عربی چون عربستان،امارات و بحرین با دشمنان،چهره واقعی آنان را بر ملت آشکار کرد تا بدانند خایین چه کسانی هستند.

وی با اشاره به نامه سردار قاسم سلیمانی به انصارعزالدین قصام با اعلام همکاری و حضور در کشور فلسطین، آن را دوباره به  نمایش گذاشتن قدرت کشور ایران در نابودی دشمنان و دفاع از قبله اول مسلمانان دانست.

سلیمانی در پایان سخنان خود اقدام گروهی از مسئولان دفتر مقام معظم رهبری در جمع آوری خاطرات رهبر انقلاب،اظهار خرسندی نمود که به عنوان تنها امام جمعه خاطرات خود را در اختیار انتشارات دفتر مقام معظم رهبری قرار داده است.

وی همچنین از حضور تمام روحانیون که در مراسم چهلم شهید محیط بان “علی اکبر قنبری زاده” حضور پیدا کردند،تقدیر و تشکر کرد و ار آنان خواست تا پررنگ تر از همیشه در مسیر پیشبرد اهداف دانشگاه و حوزه گام بردارند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده