رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
  • کد خبر : ۴۳۰۶۳
  • چاپ خبر : محمد جواد عسکری؛ مرد روزهای سخت و خستگی ناپذیر در آهن بافق

محمد جواد عسکری؛ مرد روزهای سخت و خستگی ناپذیر در آهن بافق

تقدیم به مهندس محمد جواد عسکری، مدیر عامل شرکت مرکزی  سنگ آهن  بافق و مردی که قلبش تا به ابد برای پیشرفت و توسعه بافق و سنگ آهن خواهد تپید. به گزارش آفتاب بافق : یک نفر باید می بود… یک نفر از جنس خود مردم،که بدون ترس از قضاوت ها و ناملایمت های روزگار […]

تقدیم به مهندس محمد جواد عسکری، مدیر عامل شرکت مرکزی  سنگ آهن  بافق و مردی که قلبش تا به ابد برای پیشرفت و توسعه بافق و سنگ آهن خواهد تپید.

به گزارش آفتاب بافق :

یک نفر باید می بود…

یک نفر از جنس خود مردم،که بدون ترس از قضاوت ها و ناملایمت های روزگار ، با تمام فراز و نشیب های مسیر، محکم و استوار برای مردم و شهرش گام برمیداشت.

انگار تقدیر ؛ بعضی ها را  همچون او این بود است که پل باشند که مسیر های پر پیچ و خم  و شلوغ را، صاف و کوتاهتر نمایند.

اما چه کسی حواسش بود که این پل، چه جان کندنی دارد که اینطور در برابر سختی ها و مشکلات مقاوم و صبور و آرام باشد.

 در تمام سالهایی که گذشت بسیار بودند کسانی که تلاشها و دوندگی هایش را ندیدند و با بیمهری تمام او را محکوم به جملاتی کردند که آرام آرام بر دل مقاومش جراحت گذاشت  ولی بازهم به زبان نمی ِآورد.

برخی با زبان و عده ای با قلم در نوشته های خود بدون آنکه شرایط را بدانند بیرون گود می ایستادند و راحت او را قضاوت می کردند.

هر چند آنچه که برای او اهمیت داشت  رضایت خلق و خدایش بود وقتی پروردگارش شاهد و ناظر بر اعمال و نیت دلش بود و بدون شک همین پشتوانه ای قوی برای مرد خستگی ناپذیر و محکم شهر بافق کافی بود.

اما بگذار کمی از حقیقت ها را برایت واضحتر بگویم….

 او کسی است که فکر کارگر و درد آنان رسالتی می شود بر دوشش  تا خواب و آرامش را از او بگیرد.

او کسی است که قلبی به وسعت دریا دارد و آن را بارها و به وضوح می توان بر لبخندی که بر لبان کودکان یتیم در جشن تولد فصلی آنان می گرفت به نظاره نشست.

او کسی است که نه تنها یاریگر کارگران نبود بلکه چتر حمایتی اش سایه گستر تمام شهر و مردم و جوانان بافق نیز بود.

او کسی است که در فشار و تنگناهای روزهای سخت شرکت و مشقت شبانه روز کارگران مردانه می ایستاد و در برابر زمزمه برخی که ساز مخالف زدند و حتی در مواردی سنگی می شدند در مسیر پیشرفت و مانعی برای ناامید کردن و نرسیدنش به اهداف روشن در شهر و شرکت ؛ اما او با تکیه بر قدرت خداوند استوار و محکم گام برداشت.

و ما چه میدانیم… حال آنکه در آن لحظه ها نبودیم و تنها گوش خود را به برخی نجواهای ناملایمان می سپردیم تا با حرفها و گفتارشان ما را چون خود به اشتباه بیاندازند.

و چه آسان فراموش کردیم که عالم محضر خداست و ما باید در پیشگاه او پاسخگو باشیم برای هر انچه می گوییم و دیگران را به قضاوت و رفتار ناشایست وا می داریم.ا

این را باید خیلی جدی گرفت.

و اما در این روزها…

مرد خستگی ناپذیر شهر بافق ، که پس از پیمودن لحظه های نفسگیر گذشته می بایست نتیجه تلاش هایش در تحقق آرزوهای خود برای شرکت و مردم شهر با بهره برداری پروژه گندله ببیند ، سخن از رفتنش شده است، آنهم به اجبار و اکراه دل دریاییش…نمیدانم،

اما به سهم خود به عنوان فردی که حتی بومی شهر بافق هم نبوده ام و مفتخر به شناخت این انسان و دیدن تلاش های صادقانه اش را داشته ام ، خدا قوتی محکم با آرزوی سلامتی و سعادت روز افزون برای وی می کنم.

 ایمان دارم که ایشان هر کجا باشند باز هم قلب بزرگ و مهربانش برای مردم بافق و سنگ آهن چون پدری دلسوز خواهد تپید.

امضاء: محفوظ

ارسال دیدگاه


7 دیدگاه برای “محمد جواد عسکری؛ مرد روزهای سخت و خستگی ناپذیر در آهن بافق”

  • ما که بومی هستیم چیزی ندیدیم بازم خداروشکر واسه غریبه ها خوب بوده….

    علی برکت الله

  • برای همین گفتند سه سال سکوت کنید،وما ۶ سال سکوت کردیم و هر کاری خواستند کردند…و خداوند بر تمام اعمال ما ناظر است…

  • قانعی بافقی says:

    ما مردم بافق همواره پشتیبان و حامی سه مدیر عامل بومی خستگی ناپذیر بافق(مرحوم دهستانی ،دکتر یاراحمدی و حاج آقای عسکری) و مدیران غیربومی که برای بافق و آبادانی بافق زحمت کشیده اند بوده و هستیم.جناب عسکری توانست علیرغم کاهش شدید قیمت سنگ آهن و افزایش مطالبات داخل شهر و از همه مهمتر بدهی سنگین مالیاتی که بدلیل وضع قوانین جور واجور فشار مضاعفی را به این شرکت وارد نمود حتی یه نفر را تعدیل نیرو نکرد طلسم رکود آگلومره را شکست و کارخانه را افتتاح نمود ودهها طرح کوچک و بزرگ را شروع و به پایان رساند حال آنکه مسلما اگه غیربومی بود تابع دستورات بالا و به اجبار تعدیل نیرو در دستور کار قرار میگرفت .انشالله خدا سایه چنین مدیران بومی زحمتکش را بر سر بافق نگه دارد و کاش با همدلی بیشتر بین این سه مردبومی و تلاشگر بافق یعنی امام جمعه محبوب، نماینده محترم در مجلس و حمایت قاطع از جناب آقای عسکری عزیز بافق روزهای دوران شکوفایی خود را بببیند.

  • جواب محفوظ و منتقد says:

    عزیزانم مثلی هست که میگه آدم خواب را میتوان بیدارکرد ولی کسی که خود را بخواب زده نمیتوان بیدارش نمود.
    با شرایط بدمالی چندسال گذشته بنظر نمیرسه که کوتاهی از آقای عسکری بوده همین که شرکت سرپانگه داشته شده بزرگترین شاهکار ایشان بوده البته افتتاح طرحهای مختلف را در شرکت و شهر بدست سنگ آهن شاهد بوده ایم و بنظرم کمی عادلانه تر باید قضاوت کنید.

  • سلام واقعا برای شهر کارکردند در این شرایط سخت وبحرانی شرکت به داد شرکت رسیدند حتی جهت ساخت کارخانه گندله سازی زحمات زیادی کشیدندتا بتوانندشهرستان رابه قطب صنعتی تبدیل کنندوهرگز در پیشرفت ان کوتاهی نکردند وشبانه روز کار کردند شیش سال تلاش وکوشش کردند بدون این که یک نفر را حتی از کار بیکار کنند تازه نیرو نیز استخدام کردند وبرای شهر نیز تلاش زیادی کردنددرشهرستان بافق به چنین افرادی نیاز است که واقعا برای شهر دلشان بسوزدخسته نباشی دلاور

  • سلام واقعا برای شهرستان بافق زحمات فراوانی کشیدند در این شرایط سخت وبحرانی شرکت را نجات دادندحتی طرح های توسعه شرکت را از جمله کارخانه گندله سازی را شروع کردندورو به پیشرفت بردندحتی در شرایط سخت چنان شرکت را اداره کردند که حتی یکی کارگر نیز از کار بیکار نشدحتی نیرو نیز استخدام کردند شهرستان بافق به چنین افراد پرتلاش وخستگی ناپذیر نیاز دارد خسته نباشی دلاور

  • مسلمان بافقی says:

    باسلام بنده شاغل درسنگ اهن نیستم ولی ازبعضی ازاتفاقات خبردارم قدرمدیرعامل بومی رابدانید

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده