رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
  • کد خبر : ۴۶۳۱۲
  • چاپ خبر : “قیف وقیر”

“قیف وقیر”

به قلم: احمد برزگری بافقی آفتاب بافق؛ در حالیکه انتظار میرفت بخش دیگری از مسیر باقیمانده ی باند دوم جاده بافق – یزد در دهه فجر امسال به اتمام برسد، پس از اعلام تمام شدن اعتبار دولتی استاندار و آماده سازی قسمتی از این جاده،پیمانکار آن هنوز در انتظار رسیدن قیر نشسته است. این در […]

به قلم: احمد برزگری بافقی

آفتاب بافق؛ در حالیکه انتظار میرفت بخش دیگری از مسیر باقیمانده ی باند دوم جاده بافق – یزد در دهه فجر امسال به اتمام برسد، پس از اعلام تمام شدن اعتبار دولتی استاندار و آماده سازی قسمتی از این جاده،پیمانکار آن هنوز در انتظار رسیدن قیر نشسته است.
این در حالی هست که محمد زاده رحمانی،فرماندار بافق اواسط آبان ماه در نامه ای به پالایشگاه شیراز درخواست خرید 800 تن قیر را نمود  و در همان تاریخ بخشدار نوق خبر از افتتاح قسمتی از جاده بافق – نوق (رفسنجان) ؛ در نیمه آذر ماه را داده بود.
ولی امروز پس از پایان ایام الله دهه فجر و کلنگ و روبان زدن های مناسبتی این ایام ؛ نیک فرجام پیمانکار پرتلاش جاده بافق – یزد در حضور فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر بافق که برای تقدیر و عرض خسته نباشید به جاده و محل کارش رفته بودند،چشم در چشم دوربین گفته است:  6  کیلومتر از مسیر آماده شده است و با آماده کردن ماشین آلات و قیف های قیر ریزی منتظر آمدن قیر نشسته ایم (نقل به مضمون).
وی تاکید کرده است: حتی اگر بعد از این نیز بیس کار و جاده را آماده کنیم به دلیل اینکه احتمال آمدن قیر کم هست،سرعت کار دستگاه ها و ماشین آلات را کم کرده ایم.زیرا اگر بیس کار آماده باشد و قیر نباشد،پایه و اساس جاده ( بیس کار )  از بین می رود و عملا می بایست دوباره کاری انجام شود.
با این تفاسیر پیمانکار باند دوم جاده بافق – یزد که از پشتیبانی و حمایت خوب فرماندار بافق برخوردار است،در پاسخ به زمان اتمام کار جاده  و تحویل آن گفته است : اگر قیر بیاید می توانیم حداکثر تا پایان سال جاری کار را به اتمام برسانیم و جاده را تحویل بدهیم.
در اینجا بازهم حکایت آشنای قیف و قیر ایرانی در ذهن مردم تداعی می شود که برای ساخت و اتمام جاده بافق – یزد یک روز قیف هست قیر نیست و روز دیگر قیر هست،قیف نیست و در روز سوم که قیف و قیر آماده می شود،ممکن است کسی یا ماشین آلاتی نباشد که قیر بریزد.
و اینگونه است که باید پرسید آیا می شود که پیمانکار نیک فرجام جاده بافق – یزد به فرجام نیک برسد یا باز هم با این مصاحبه و افشاگری نبود قیر باید منتظر ماند تا در نیمه راه  پیمانکار دیگری بیاید و سرانجام نیک جاده را رقم بزند؟

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده