رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
  • کد خبر : ۵۱۱۶۵
  • چاپ خبر : نوروزگاه آبشار بافق رکورد دار بازدیدهای نوروزی
گزارش تصویری:

نوروزگاه آبشار بافق رکورد دار بازدیدهای نوروزی

شهردار بافق گفت: در نوروز امسال بیش 172 هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از نوروزگاه زیبای آبشار  بافق بازدید کردند. به گزارش آفتاب بافق،سید علی نوروززاده،شهردار بافق با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع و با نشاط در قالب سومین جشنواره نوروزی در تفرجگاه آبشار اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط […]

شهردار بافق گفت: در نوروز امسال بیش 172 هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از نوروزگاه زیبای آبشار  بافق بازدید کردند.

به گزارش آفتاب بافق،سید علی نوروززاده،شهردار بافق با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع و با نشاط در قالب سومین جشنواره نوروزی در تفرجگاه آبشار اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و مسافران و معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری این شهر در نوروزگاه بزرگ آبشار برگزار شد  که خوشبختانه باعث رضایتمندی شهروندان وگردشگران نوروزی گردید.

وی با بیان اینکه ایام نوروز فرصت مناسب جهت معرفی آئین ها و سنت های شهرستان است افزود: شهرداری بافق از ماه ها قبل از آغاز سال 97 عملیات لازم عمرانی و خدماتی در سطح شهر از جمله بهسازی معابر، پیاده روها، اصلاح علائم ترافیکی، توسعه فضای سبز و گل کاری ، نصب المان ها، تامین روشنایی و نورپردازی،بهسازی و توسعه مبلمان شهری،توسعه تفرجگاه ها به ویژه پارک آبشار را جهت مهیا شدن شهر برای استفاده شهروندان و گردشگران نموده است.

نوروززاده به حضور ایل بزرگ قشقایی اشاره کرد و  گفت: یکی از برنامه های جذاب جشنواره امسال  رفاقت فرهنگی با سایر اقوام ایرانی بود که شهروندان و مسافران نوروزی از نزدیک توانستند با سبک زندگی عشایری در سیاه چادر ها، پخت نان محلی ،شیرینی و غذای محلی، صنایع دستی، آئین ها و موسیقی سنتی ایل قشقایی آشنا شوند.

شهردار بافق با بیان اینکه شهروندان و مسافرین در این ایام به  ماهیگیری در کویر همراه با  فضایی پر شور و نشاط پرداختند اظهار داشت: این برنامه با عنوان مسابقه صید و صیاد مورد استقبال چشمگیر بازدید کنندگان قرار گرفت.

وی برپایی غرفه های نمایشگاهی از آداب و رسوم مردم شهرستان،  نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز، مسابقات ورزشی، بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی،ورزش باستانی زورخانه و توزیع چایی آتشی صلواتی را از دیگر برنامه های سومین جشنواره نوروزی آبشار برشمرد.

نوروززاده  ایام نوروز را  فرصت مناسبی جهت معرفی آیین و سنت های شهرستان بافق دانست و به برگزاری مسابقه پرهیجان کلاه بوقی با اسب  برای دومین سال متوالی اشاره کرد و گفت: این مسابقه با قدمت دیرینه ای امروز در بافق احیا شده است.

شهردار بافق ادامه اداد: مسابقه جذاب سه گانه با اسب هم از دیگر برنامه هایی بود که با همکاری هیات سوارکاری بافق برگزار شد.

وی به اجرای مسابقه محله با حضور مجری توانمند کشور مسعود روشن پژوه در بافق اشاره کرد و تصریح کرد: این مسابقه شاد و جذاب مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت که در آینده نزدیک از شبکه سیما پخش می شود.

نوروززاده اجرای جنگ های شبانه را از نقاط قوت جشنواره امسال دانست و گفت: جنگ های شبانه  با حضور هنرمندان بومی، استانی و کشوری،  طی مدت سه روز برگزار شد.

وی به پخش مستقیم برنامه شب های فیروزه ای شبکه تابان از تفرجگاه بافق اشاره  کرد و تصریح کرد: دهم و یازدهم فروردین ماه این برنامه با اجرای مجریان استانی و با حضور هنرمندان سینمای کشور از بافق روی آنتن شبکه استانی رفت.

نوروززاده آئین جشن  پخت سنتی سیب (کلوخو)را از دیگر برنامه های جشنواره نوروزی دانست که برای اولین بار در بافق برگزار شد.

شهردار بافق ابراز امیدواری کرد در سال های آتی برگزاری جشنواره ها نقش موثری در برندسازی بافق ایفا کند.

عکس: بهنام باباییان

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده