رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
  • کد خبر : ۵۳۷۶۹
  • چاپ خبر : ۱۲ می روز جهانی پرستار گرامی باد

۱۲ می روز جهانی پرستار گرامی باد

به مناسبت سال روز تولد فلورانس ناینتیگل پرستاری ایتالیایی «متولد۱۸۲۰» ۱۲ می به عنوان روز جهانی پرستار نامگذاری و هر ساله در این روز شعاری از طرف شورای بین المللی پرستاران ICN تدوین می شود. به گزارش آفتاب بافق،به مناسبت سال روز تولد فلورانس ناینتیگل پرستاری ایتالیایی «متولد۱۸۲۰» ۱۲ می به عنوان روز جهانی پرستار […]

به مناسبت سال روز تولد فلورانس ناینتیگل پرستاری ایتالیایی «متولد۱۸۲۰» ۱۲ می به عنوان روز جهانی پرستار نامگذاری و هر ساله در این روز شعاری از طرف شورای بین المللی پرستاران ICN تدوین می شود.

به گزارش آفتاب بافق،به مناسبت سال روز تولد فلورانس ناینتیگل پرستاری ایتالیایی «متولد۱۸۲۰» ۱۲ می به عنوان روز جهانی پرستار نامگذاری و هر ساله در این روز شعاری از طرف شورای بین المللی پرستاران ICN تدوین می شود که شعار سال ۲۰۱۶ ، پرستاری «نیرویی برای تغییر: بهبود انعطاف پذیری سیستم بهداشتی یا نظام سلامت» می باشد. که هدف از این شعار رساندن صدای پرستار به گوش دولتمردان جهان برای مقابله با چالشهای جدید در حوزه سلامت و توسعه پایدار است.

برای تحقق اهداف توسعه پایدار نیاز به یک سیستم بهداشتی و درمانی قوی و انعطاف پذیر لازم و ضروری است و پرستار به عنوان بزرگترین قشر نظام سلامت و حضور در تمامی ابعاد آن تاثیر قابل توجهی بر تقویت و انعطاف پذیری و کارایی و اثربخشی سیستم نظام سلامت دارد.

در ایران سال روز ولادت حضرت زینب بعنوان روز پرستار نام گذاری شده است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده