رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
  • کد خبر : ۵۸۰۰۱
  • چاپ خبر : پیگیری های لازم برای راه اندازی مجدد مرکز تعویض پلاک بافق انجام گرفته است
فرماندار بافق:

پیگیری های لازم برای راه اندازی مجدد مرکز تعویض پلاک بافق انجام گرفته است

محمد زاده رحمانی در خصوص تعطیلی تنها مرکز تعویض پلاک شهرستان بافق و بهاباد و اقدامات انجام گرفته برای راه اندازی مجدد آن گفت: این مسئله به موسسه متولی مراکز شماره گزاری در استان و تهران منعکس شد تا فردی انتخاب و روی کار آید.به گفته نوریان متصدی امر این روند یک ماه طول خواهد […]

محمد زاده رحمانی در خصوص تعطیلی تنها مرکز تعویض پلاک شهرستان بافق و بهاباد و اقدامات انجام گرفته برای راه اندازی مجدد آن گفت: این مسئله به موسسه متولی مراکز شماره گزاری در استان و تهران منعکس شد تا فردی انتخاب و روی کار آید.به گفته نوریان متصدی امر این روند یک ماه طول خواهد کشید و اگر این مدت زمان افزایش یافت تجهیزات لازم در پلیس راهور فراهم می شود تا مشکل به صورت موقت رفع و با پذیرش یکی از افراد بصورت دائم حل شود .

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون سخنان امام جمعه شهرستان در نماز جمعه  درباره کم کاری مسئولین و نیز مسئله نبود پزشک متخصص سونوگرافی در بیمارستان ولیعصر(عج) و تمهیدات در نظر گرفته شده گفت: طی جلسه ای با امام جمعه شهرستان بافق مشخص شد منظورایشان مسئله مسکن روستاییان بخصوص باغ دَر بوده است که در این راستا با مدیر کل بنیاد مسکن صحبت نمودم و در جلسه مشترک ائمه جمعه و فرمانداران با استاندار ایشان تاکید کردند در شرایط فعلی مدیران نمی توانند مانند گذشته عمل کنند و باید افزایش عملکرد داشته باشند.

وی افزود: در بحث سونوگرافی راهکار اصلی این است که پزشکان عمومی بافق تخصص خود را در زمینه سونوگرافی و رادیولوژی کسب کنند، اما با پزشک متخصص سونوگرافی صحبت شد و مقرر شد تا اول مهرماه سال جاری هفته ای سه بار به منظور ارائه خدمات به بیماران و شهروندان در بیمارستان ولیعصر(عج) حضور یابد و از آنجا که زمان تقسیم پزشکان اوایل مهر است، قول داده شد تا پزشکی متخصص که ماندگاری بیشتری در شهرستان دارد برای بخش سونوگرافی بیمارستان تامین شود.

زاده رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص تعطیلی تنها مرکز تعویض پلاک بافق و بهاباد که سبب سردرگمی شهروندان و متقاضیان شده است،بیان کرد:به گفته ناجا علت تعطیلی مرکز تعویض پلاک بافق،عدم رعایت  بعضی موارد  بوده است. به گونه ای که از دیگر شهرستان ها نیز برای حل مشکل تعویض پلاک خود به بافق مراجعه می کردند.که در این زمینه تذکر داده شد اما آنان طی شکایتی به 197 و بازرسی انجام گرفته در نهایت نظر راهور مبنی بر اصلاح سیستم و رفع مشکل  مورد تایید قرار می گیرد.اما مدیر مرکز تعویض پلاک بافق حاضر به ارتقای سیستم و بهبود آن نشد و انصراف داد و با این کار 17 نفر و بعد 25 نفر متقاضی شدند. این مسئله به موسسه متولی مراکز شماره گزاری  در استان و تهران منعکس شد تا فردی انتخاب و روی کار آید.به گفته نوریان متصدی امر این روند یک ماه طول خواهد کشید و اگر این مدت زمان افزایش یافت تجهیزات لازم در پلیس راهور فراهم می شود تا مشکل به صورت موقت رفع و با پذیرش یکی از افراد بصورت دائم حل شود .

فرماندار بافق در بحث پروژه مسجد جامع بافق و روند پیشرفت این طرح پاسخ داد: در یک سال گذشته پیمانکاری که از سوی سنگ آهن انتخاب شده بود،پروژه را به پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی رساند.علاوه بر کارهای انجام گرفته مبلغ 10 میلیارد ریال دیگر تزریق شد و 5 میلیارد ریال نیز از ناحیه فرمانداری بر اساس تعهد هزینه می شود، که بخشی از آن پرداخت شد و مابقی طی چند ماه آینده پرداخت می شود.در کنار آن پروژه استحکام بخشی از ساختمان مسجد جامع قدیم نیز انجام گرفت و پیمانکاری انتخاب شد تا کار مرمت سر در بنا و دیوارهای جانبی را انجام دهد.

وی پیرامون سند توسعه بافق و اقدامات انجام گرفته برای پیشرفت در زمینه های کشاورزی،معدن،صنایع جوار معدنی،گردشگری و دیگر بخش ها بیان کرد: سند توسعه بافق وارد فاز اجرایی شده است و طی جلسه  که با حضور اعضای شورای شهر گرفته شد، نماینده مردم در مجلس و امام جمعه شهرستان الویت ها را تشریح کردند.همچنین ما در این راستا نشست هایی با بافقی های مقیم یزد در محل پارک علمی کاربردی و شورای اداری داشتیم و در نهایت 17 الویت مشخص شد که شرح کامل و جزئیات ابعاد سند در جلسه ای به اطلاع اصحاب رسانه خواهیم رساند.

زاده رحمانی درباره افزایش قیمت زمین در شهرستان بافق و بحث سرریز جمعیت تصریح کرد: از آن جا که بافق به شهر توسعه یافته تبدیل می شود، متقاضی زمین نسبت به عرضه آن بیشتر است.سرریز جمعیتی بحثی بود به سمت باقرآباد که 200 هکتار زمین نیز تعیین شده بود، اما معاون عمرانی اعلام کرد که این دستور کار از سیستم واگذاری زمین خارج شده است.ما توانستیم بحث پردیس را برای کارکنان سنگ آهن نهایی کنیم. شورای شهر و شهردار پیگیر تامین مسکن جوانان هستند و حتی مدیر کل راه و شهرسازی از محدوده های پیشنهاداتی ما بصورت میدانی بازدید نمود که مورد موافقت ایشان و به استان ارسال شد. ضمن اینکه در طرح بازآفرینی شهری نیز اداره راه و شهرسازی مامور شده حتی اگر یک نقطه اتصالی پیدا شود و اراضی ملی وصل بافت های فخریه یا مظفریه باشد، اداره راه و شهرسازی به آسانی می تواند آن را واگذار کند. ما از شرکت های سرمایه گزار در زمینه صنعت و ساختمان استقبال می کنیم و در رفع موانع و هر گونه تسهیلاتی به آنان کمک می کنیم.

وی درباره جایگاه فرمانداری بافق در سطح استان توضیح داد: کل فرمانداری های کشور پالایش و چارت آن سازمان شده است.اوایل چارت سازمانی فرمانداری بافق به دلیل تک بخشی بودن کم گرفته شده بود که طی چند جلسه فشرده با مسئول بهبود روش ها و تشکیلات نظر آنان عوض شد.ما 26 پست سازمانی و 2 معاون داریم و4 پست سازمانی جدید  بنا به اقلیم و ضعیت شهرستان مثل کارشناسی معدن پیشنهاد دادیم که نسبت به دیگر شهرستان های استان وضعیت مطلوبی داریم،علیرغم اینکه می دانیم ما بعد از انتزاع بهاباد کاهش مساحت و بخش داشتیم اما شرایط خوب است.

فرماندار بافق پیرامون ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای اطراف بافق گفت: ما با هر گونه ساخت و ساز خارج از طرح هادی برخورد می کنیم. شرکت تعاونی دهیاری ها در داخل و خارج از شهر با شهرداری همکاری می کند و در صورت مشاهده هر گونه تخریب یا ساخت و ساز غیرمجاز با عاملان برخورد می کنیم.

وی همچنین درباره وضعیت دانشگاه های بافق با توجه به کاهش دانشجو و نیز ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای در شهرستان اظهار داشت: تعداد دانشجو ها در کشور رو به کاهش است اما قرار نیست دانشکده فنی و حرفه ای اضافه شود. ما در کل استان 2 دانشکده علمی کاربردی داریم که در میبد و بافق قرار دارد و وابسته به دانشگاه علمی کاربردی کشور است و وزارت علوم نیز طی بازدید از بافق و مشاهده امکانات دانشگاه تایید کرد که از دانشگاه جامع به فنی و حرفه ای کشور ملحق شود. بنابراین واحد دانشگاهی اضافه نمی شود و در حقیقت تغییر مدیریت صورت می گیرد و این به نفع مجموعه شهرستان است،چون دانشگاه فنی حرفه ای بیشتر کار محور است.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده