رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر : ۵۹۹۰۴
  • چاپ خبر : وقتی عکس ها حرف می زنند

وقتی عکس ها حرف می زنند

به قلم: حسین ارجمند آفتاب بافق، عکس رازی درباره یک راز است. هرچه چیزهای بیشتری به شما بگوید، شما کمتر می فهمید. هر کلامی و هر سخنی  که انسان بیان می کند در برگیرنده معنای خاصی است و مفاهیمی را منتقل می کند؛ هر چند به کارگیری واژگان در وادی سخن و در مقام نگاشتن […]

به قلم: حسین ارجمند

آفتاب بافق، عکس رازی درباره یک راز است. هرچه چیزهای بیشتری به شما بگوید، شما کمتر می فهمید. هر کلامی و هر سخنی  که انسان بیان می کند در برگیرنده معنای خاصی است و مفاهیمی را منتقل می کند؛ هر چند به کارگیری واژگان در وادی سخن و در مقام نگاشتن بهترین و آسان ترین راه انتقال  مفاهیم است .

اما گاه یک پلان؛ یک سکانس؛ یک نگاه  و یک عکس؛ بیشتراز هر آرایه ادبی و هر لفاظی کلامی و وزانت سخنوری؛ پیام ها دارند  و  کنه ماجرا را هویدا می کنند.

گاهی اوقات تصاویری بدیع و منحصر به فرد توسط عکاس خلق می شوند که در عین ساکت بودنشان ، با انسان حرف ها می زنند و اسراری در درون خود دارند ، اما این تصاویر یک نشانه ی خوب مبنی بر سخنگو بودنشان هست و آنهم اینکه زمانی که شما به آن عکس خیره می شوید ، ناخود آگاه سکوت می کنید و به فکر فرو می روید و  قدرت تخیل شماهزاران کیلومتر راه طی می کند.

گاه عکس ها  و تصاویرخود کتاب می شوند؛ دریا دریا مفهوم را بی هیچ وقفه و رعشه ای به ذهن ها سرازیر می کنند و در کم ترین زمان ممکن و به بهترین شکل ناگفته ها را گفتنی می کنند.

. روز جهانی عکاسی مبارک باد

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده