رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
  • کد خبر : ۶۰۴۷۲
  • چاپ خبر : رشد و تعالی و هنرنمایی هنرمندان بومی با حمایت و همکاری مسئولین تقویت می شود +تصاویر
هنرمندان بافقی در دیدار با امام جمعه:

رشد و تعالی و هنرنمایی هنرمندان بومی با حمایت و همکاری مسئولین تقویت می شود +تصاویر

اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه و مطبوعات عصر دیروز طی دعوت حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی؛ امام جمعه بافق به دیدار وی رفتند. به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه بافق عصر روز دوشنبه در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان  بیان کرد: آثار هنری و تاریخی بازمانده از دوره […]

اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه و مطبوعات عصر دیروز طی دعوت حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی؛ امام جمعه بافق به دیدار وی رفتند.

به گزارش آفتاب بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه بافق عصر روز دوشنبه در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان  بیان کرد: آثار هنری و تاریخی بازمانده از دوره های قبل نشان میدهد مردمان بافق از قدیم در زمینه های مختلف هنری و معماری افرادی خوش ذوق و هنرمند را در دامن خود پرورانیده است.

وی با اشاره به تعدادی از سروده های شاعران بافقی و خطاطی و حکاکی آن در اماکن مذهبی و خانه های تاریخی گفت: سیاستمداران و زمامداران بافقی در زمان حکمرانی در یزد ابنیه و آثار عمرانی و رفاهی زیادی را از خود برجای گذاشتند که نشان از هوش و استعداد بی نظیر مردمان بافق در دوره های مختلف را داشته است.

سلیمانی با اشاره به خواست هنرمندان و اهالی فرهنگ و اندیشه در خصوص تقویت بنیه ی  مالی و توجه بیشتر به جذب و پرورش استعداد های بومی با اعلام آمادگی برای پیگیری و رفع مشکلات پیش رو گفت: درخواست شما عزیزان در شورای فرهنگ عمومی مطرح و به مسئولین نیز یادآوری می گردد که از هنر هنرمندان بافقی در زمینه های مختلف بهره مند گردند و در راستای جذب و پرورش استعدادهای گوناگون پشتکار و همکاری لازم را داشته باشند.

در ابتدای این دیدار حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هنرمند با استفاده از روح سرشار و ابزار هنری که در اختیار دارد جامعه را تحت تاثیر خویش قرار دهد.

وی هنرمندان را با استناد به آیاتی از قرآن کریم  در سوره شعرا صاحبان اندیشه و فرستادگان ویژه از سوی باریتعالی معرفی کرد که با آزاد اندیشی و رهایی از تعلقات دنیوی روح تعالی و هنر در آنها اوج می گیرد و با اتصال به منبع درک و فهم اصلی میتواند تاثیر شگرفی بر افراد و جامعه داشته باشد.

ارجمند هدف از برگزاری این نشست را انتقال بی واسطه مشکلات و نظرات هنرمندان به مسئولین  ذکر کرد و افزود: آشنایی و دیدار صاحبان فکر و اندیشه با مسئولین  بیان فعالیتهای صورت گرفته و رهاشدن از کاستی های وناقصی ها موجود در جهت رفع  مشکلات هدف دیگر این دیدار بود که با حضور مسئولین و  دبیران انجمن های فرهنگی هنری بافق و اصحاب رسانه برگزار شد.

گفتنی است: جمعیت هنرمندان بافقی با  150 عضو در هفت انجمن اهل قلم؛ موسیقی؛ هنرهای نمایشی؛ هنرهای تجسمی و انجمن شعر و ادب وحشی بافقی و همچنین خوشنویسی و عکاسی با نظارت و حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق به فعالیت می پردازند و 6 گروه تئاتر در انجمن نمایش بافق فعال می باشد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده