رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
  • کد خبر : ۶۱۷۱۱
  • چاپ خبر : نیمی از جمعیت بافق عضو تعاونی ها هستند

نیمی از جمعیت بافق عضو تعاونی ها هستند

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق گفت: نیمی از جمعیت 50 هزار نفری این شهرستان عضو شرکت ها و اتحادیه های تعاونی هستند. به گزارش آفتاب بافق؛ علی اصغر نوری شادکام روز شنبه گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در مجموع 415 شرکت تعاونی با سرمایه ای افزون بر یک هزار میلیارد […]

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق گفت: نیمی از جمعیت 50 هزار نفری این شهرستان عضو شرکت ها و اتحادیه های تعاونی هستند.

به گزارش آفتاب بافق؛ علی اصغر نوری شادکام روز شنبه گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در مجموع 415 شرکت تعاونی با سرمایه ای افزون بر یک هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی افزود: این تعاونی ها عمدتا در زمینه های تولیدی، خدماتی، کشاورزی، صنایع معدنی، بسته بندی، مسکن ، تبدیلی و … فعالیت دارند.

سرپرست اداره تعاون بافق بیان کرد: در شرایط فعلی با بهره مندی از خرد جمعی و تجمیع سرمایه های خرد مردمی در قالب تشکل تعاونی ها می تو‌ان بر بسیاری مشکلات فایق آمد.

این مسوول بخش تعاون اظهار داشت: یکسال گذشته پنج تعاونی با سرمایه ای افزون بر 500 میلیون ریال و با عضویت 40 نفر در بافق تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی 50 مورد نظارت، 48 فقره بازرسی و 40 مورد تغییر وضعیت در تعاونی ها انجام شد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق بیان کرد: با توجه به طرح هزار تعاونی در هزار روستا زمینه تبدیل وضعیت سه تعاونی روستایی در قالب طرح یادشده فراهم است و امکان تشکیل و یا تبدیل تعاونی های متعارف موجود در سایر روستاها در قالب این طرح وجود دارد.

  نوری شادکام، با بیان اینکه مقدمات تشکیل نخستین تعاونی سهامی عام شهرستان فراهم است، عنوان کرد: این تعاونی به لحاظ اینکه تشکیل آن به سرمایه ای نسبتا بالایی نیاز دارد با مشارکت و همکاری یکی تعاونی ها و مشارکت مردم در شرف تشکیل است.

وی پیگیری اداره تعاون و همت مدیران تعاونی در راستای دریافت مجوز قانونی بانک مرکزی برای ادامه فعالیت تنها تعاونی فعال بافق را یادآور شد و افزود: این تعاونی می تواند در چارچوب قانون، ارایه خدمات پرداخت تسهیلات به اعضا را تا حصول نتیجه نهایی دنبال کند.

منبع: ایرنا

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده