رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
  • کد خبر : ۶۱۸۴۸
  • چاپ خبر : 1397 ماموریت از ابتدای سال جاری تا کنون توسط اورژانس 115 بافق +تصاویر
رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق:

1397 ماموریت از ابتدای سال جاری تا کنون توسط اورژانس 115 بافق +تصاویر

سعید ملکزاده تعداد ماموریت های انجام گرفته توسط اورژانس را از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 1397 مورد بیان کرد و خاطر نشان کرد: ماموریت هایی که توسط پرسنل ما مورد پوشش قرار گرفته شامل جاده ای،شهری،ترافیکی و غیر ترافیکی بوده است. به گزارش آفتاب بافق؛ اعضای شورای شهر و شهردار بافق صبح امروز […]

سعید ملکزاده تعداد ماموریت های انجام گرفته توسط اورژانس را از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 1397 مورد بیان کرد و خاطر نشان کرد: ماموریت هایی که توسط پرسنل ما مورد پوشش قرار گرفته شامل جاده ای،شهری،ترافیکی و غیر ترافیکی بوده است.

به گزارش آفتاب بافق؛ اعضای شورای شهر و شهردار بافق صبح امروز به مناسبت 26 شهریور روز اورژانس و فوریت های پزشکی با حضور در مرکز اطلاعات اورژانس 115 با رئیس و پرسنل این مرکز دیدار کردند.

در ابتدا این برنامه سعید ملکزاده رئیس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان بافق ضمن اظهار خرسندی از حضور مسئولین گزارشی از فعالیت های این مرکز و پرسنل آن ارائه کرد و گفت: در مجموع 5 پایگاه اورژانش در شهرستان داریم که شامل 2 پایگاه شهری که یکی از آن اصلی و کد دوم در مبارکه مستقر است و جاده ای نیز در محل مسجد ابوالفضل(ع)،کوشک و سبزدشت ساکن هستند.

وی افزود: از 31 نیروی مشغول به کار که 2 پایگاه در قالب بخش خصوصی واگذار و مشغول انجام وظیفه است، 6 نفر رسمی و 14 نفر تبصره و 12 نفر نیروهای شرکتی هستند.

ملکزاده تعداد ماموریت های انجام گرفته توسط اورژانس را از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 1397 مورد بیان کرد و خاطر نشان کرد: ماموریت هایی که توسط پرسنل ما مورد پوشش قرار گرفته شامل جاده ای،شهری،ترافیکی و غیر ترافیکی بوده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق گزارش عملکرد این مرکز را هر 6 ماه یکبار اعلام کرد و تصریح کرد:  ریز آمار ماموریت با سال گذشته مورد مقایسه قرار میگیرد تا اگر فراوانی در موردی مشاهده کردیم با مرکز استان جهت بررسی آن گفتگو کنیم تا آن آیتم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش پرسنل اورژانس 115 و کسب رضایت نسبی در میان مردم،خاطر نشان کرد:  تا جایی که ممکن بوده در راستا خدمت به مردم  تلاش کرده ایم و اگر نارضایتی بوده به دلیل نبود امکانات در بحث پایگاهی بوده است.

ملکزاده اظهار داشت: پیش از راه اندازی پایگاه دوم شهری ما با نارضایتی مردم مواجه بودیم،چرا که ماموریت هایی همزمان رخ می داد و امکان پوشش آن در یک زمان برای ما ممکن نبود. اما با همت دکتر دانشی رئیس شبکه بهداشت و درمان،فرماندار و اعضای شورای شهر کد دوم شهری در روستای مبارکه راه اندازی شد و میزان رضایت مردم افزایش پیدا کرد.

وی امیدوار شد با راه اندازی پایگاه اورژانس جاده ای سیریز به عنوان کد سوم بتوان نقش موثری را در خدمتگزاری به مردم ایفاء کرد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی با بیان اینکه بافق جزو تنها شهرستانی در کشور است که همزمان 3 اورژانس آن در حال ساخت و نوسازی است،گفت: جزود معدود پایگاه های ایران هستیم که با همت فرماندار و دیگر مسئولان و نیز مساعدت های شرکت سنگ آهن توانستیم دستگاه اتوپالس را داشته باشیم که عملکرد بسیار موثری در احیای سریع بیماران دارد.

وی  با اشاره به همکاری خوب این مرکز با مسئولین شهرستان از جمله ایجاد پد بالگرد به دستور شهردار،از مساعدت های خوب وی و فرماندار بافق تشکر کرد.

ملکزاده در پایان سخنان خود از حضور اعضای شورای شهر و شهردار بافق که سبب دلگرمی پرسنل اورژانس 115 شدند،قدردانی کرد.

سپس حسن محمدی،رئیس شورای شهر بافق با تسلیت ایام ماه محرم الحرام و گرامیداشت روز اورژانس و فوریت های پزشکی به پرسنل خدوم 115 شهرستان گفت: خداوند متعال جایگاه این شغل را در قرآن بسیار با ارزش بیان کرده است و فرمود:(( هر کس جان یک انسان را نجات دهد گویا تمام مردم را نجات داده است.)) و این اجری بی شمار در نزد پروردگار دارد.

وی افزود: شما به عنوان اولین افرادی هستید که برای نجات فرد بیمار بر بالین وی حاضر می شوید، این شغل و وقایع ان اگر چه از نظر روحی و روانی برای شما دشوار است اما زمانی که جان بیمار نجات پیدا می کند پی به عمل با ارزش خود خواهید برد.

محمدی انجام عملیات پیش بیمارستانی را بسیار مهم تر از آنچه که در بیمارستان صورت می گیرد،دانست و بیان داشت: این اهمیت این شغل را می رساند و شما باید برای آن خدا را شاکر باشید، چرا که هم از اجر دنیوی یعنی دعای خیر مردم و مصدوم بهره مند می شوید و هم اجر اخروی که خداوند در این خصوص وعده داده است.

رئیس شورای شهر بافق در پایان ضمن تشکر از خدمات پرسنل اورژانس 115 شهرستان بافق و دکتر دانشی با آرزوی توفیق و خدمتگزاری برای مجموعه پرسنل این مرکز،گفت: شهرداری و شورای شهر هر گونه مساعدتی را به اورژانس 115 برای خدمت رسانی بیشتر به مردم انجام خواهد داد.

در ادامه دکتر دانشی،رئیس شبکه بهداشت و بیمارستان ولیعصر (عج) بافق ضمن تشکر از حضور اعضای شورای شهر و شهردار و عنایات آنان به شبکه بهداشت و درمان با اظهار خرسندی از اتفاقات خوب انجام گرفته در بحث اورژانس شهرستان طی 2 سال اخیر گفت: در گذشته 3 پایگاه اورژانس در شهر داشتیم که در زمان وقوع ماموریت های همزمان با مشکل مواجه می شدیم، اما با راه اندازی کد دوم در روستای مبارکه این مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به راه اندازی 2 پایگاه اورژانس دیگر در سبزدشت و نیز سیریز که در حال ساخت است،افزود: خوشبختانه  تمام اورژانس های مصوب شده در شهرستان اجرایی شده است.

دانشی بیان داشت: 3 پایگاه اورژانس در حال ساخت است که پایگاه های کوشک و مبارکه توسط خیران میرابی و خانواده طلایی و پایگاه سیریز از سوی وزارتخانه انجام می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق با بیان اینکه گاه ذکر می شود که اورژانس با تاخیر در محل حاضر می شود،تصریح کرد: این زمان بیشتر از 6 دقیقه نبوده است و حتی ثبت می شود، اما از آنجا که هر لحظه برای بیمار و مردم سخت می گذرد این گفته وجود دارد، اورژانس 115 در کمترین زمان برای خدمت رسانی به مصدوم و بیمار حاضر می شود.

وی از فرماندار،اعضای شورای شهر و شهرداری در حمایت مجموعه شبکه بهداشت و درمان تشکر کرد و با اظهار امیدواری از ادامه آن  یادآور شد: آنچه در توان داریم در جهت خدمت به مردم انجام خواهیم داد تا موجب رضایت هر چه بیشتر آنان شویم.

 

عکس: م .تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده