رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
  • کد خبر : ۶۴۳۹۶
  • چاپ خبر : بهره برداری از فاز اول طرح ملی پارک گام در بافق +تصاویر

بهره برداری از فاز اول طرح ملی پارک گام در بافق +تصاویر

همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش فاز اول 2 طرح ملی ورزشی ایجاد مسیر های پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری در پارک آبشار بافق با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت. به گزارش آفتاب بافق؛ طرح ملی پارک گام همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در […]

همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش فاز اول 2 طرح ملی ورزشی ایجاد مسیر های پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری در پارک آبشار بافق با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش آفتاب بافق؛ طرح ملی پارک گام همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در شهرستان بافق با حضور مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان یزد،فرمانداربافق،شهردار،شورای اسلامی شهر،رئیس اداره ورزش و جوانان،مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان یزد با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش به ورزشکاران و خدمتگزاران این عرصه با اظهار خرسندی از افتتاح 2 طرح ملی ورزشی در شهرستان بافق گفت: این طرح ها در راستای هدیه ای به سلامت مردم است، طرح پارک گام که ورزشی خانوادگی و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهرهای مختلف در بافق حال اجرا است با حمایت فرماندار و اداره ورزش و جوانان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسیر طرح پارک گام ویژه خانواده ها برای ورزش پیاده روی است ،افزود: در این مسیر هر خانواده حداقل 5 کیلومتر را پیاده روی یا بیشتر نرم دویدن را انجام می دهد. همچنین توصیه های بهداشتی و سلامت همراه با نصب اپلیکیشن در تلفن همراه که مقدار کالری مصرف شده و نیاز آنان به ورزش را نشان می دهد.

شریعتی ایجاد مسیر دوچرخه سواری سالم در پارک آبشار را دومین طرح ملی ورزشی در بافق عنوان کرد و اظهار داشت: در اکثر شهرستان ها مسیرهای مشخصی ویژه بانوان در مکان های محصور ایجاد شده و در پارک های عمومی ویژه آقایان نیز در حال احداث است.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان یزد در خصوص اعتبارات ورزشی استان برای شهرستان بافق گفت: خوشبختانه اعتبارات نسبت به 4 سال پیش که کمتر از 10 میلیارد تومان بوده است افزایش و اکنون به بیش از 55 میلیارد تومان رسیده است که افزایش 5 برابری آن نشان دهنده تلاش همکاران ما در زیر ساخت ها و توسعه ورزش و نیز عنایت ویژه استاندار،معاون سیاسی امنیتی و مقام عالی ورزش که همواره تاکید بر توسعه ورزش در مناطق دور افتاده دارند و بودجه های ملی و استانی دریافت شده گواه  این امر است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تلاش و همکاری مسئولان به همین نسبت ما تلاش کردیم تا کمک های بیشتری نماییم و در ابتدا سعی کردیم تساوی را رعایت کنیم، چرا که در همه شهرستان ها پروژ های نیمه تمام داشتیم و در مرحله بعد پیرامون توسعه زیر ساخت های مشارکتی وارد عمل شدیم.

سید علی نوروززاده شهردار بافق در خصوص بهره برداری فاز اول مسیر طرح ملی پارک گام در مجموعه پارک آبشار بافق بیان داشت: در فاز اول بیش از 3 کیلومتر مسیر بصورت حلقوی که 5 کیلومتر پیش بینی شده را تامین می کند امروز به بهره برداری رسید که تا پایان سال جاری این طرح بصورت کامل ایجاد خواهد شد.

وی در بحث افتتاح فاز اول مسیر دوچرخه سواری پارک آبشار بافق افزود:  بیش از 2 کیلومتر امروز مورد بهره برداری قرار گرفت که با تکمیل آن تا 7 کیلومتر مسیری امن با مشخصات کامل پیست های استاندارد کوهستان را خواهیم داشت.

نوروززاده هزینه این طرح ها را در فاز اول بیش از 650 میلیون تومان عنوان کرد که شامل امکانات متنوعی از جمله سرویس بهداشتی،آبخوری،فضاهای نشستن و ایستگاه های دوچرخه می باشد.

شهردار بافق خاطر نشان کرد: این مجموعه دوچرخه سواری تنها منحصر به پارک آبشار بافق نیست و ما امیدواریم با انجام پروژه های جدید شهری این امکانات را برای دوچرخه سواران فراهم کنیم تا آنان در امور روزمره خود نیز بتوانند استفاده کنند و این مسیرها در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار بگیرد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده