رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
  • کد خبر : ۶۴۵۹۳
  • چاپ خبر : شب شعر ”  پیام آزادگی ” در بافق برگزار شد +تصاویر

شب شعر ” پیام آزادگی ” در بافق برگزار شد +تصاویر

در آستانه اربعین حسینی شب شعر ” پیام آزادگی ” از سوی انجمن ادبی پژواک و با همکاری پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم شب شعر پیام آزادگی شب گذشته با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق،رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از شعرای […]

در آستانه اربعین حسینی شب شعر ” پیام آزادگی ” از سوی انجمن ادبی پژواک و با همکاری پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم شب شعر پیام آزادگی شب گذشته با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق،رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از شعرای شهرستان و نخبگان استان یزد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.

در این محفل ادبی حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق گفت: سرودن شعر شاید از طریق آموختن و ممارست امکان‌پذیر باشد ولی جوششی که در درون شاعر ایجاد می‌شود و منجر به خلق مضامین بلند می‌شود، امری غیراکتسابی و نعمتی خدادادی است.

وی، سرودن اشعار عاشورایی را موهبتی الهی برای شاعران اهل بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: شعر فاخر، یکی از ابزارهای مهم در تعالی فرد و سوق دادن جامعه به سمت اهداف والای انسانی و اسلامی است.

حبیب حسن زاده بافقی،جانشین فرمانده پایگاه نبی اکرم (ص) شرکت سنگ آهن در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما گفت : محوریت موضوعات شعر های این شب شعر بیان فضایل امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و همچنین پیام عاشورا است که با حضور پرشور شاعران استانی و منطقه ای و مردم متدین شهرستان بافق با شور و حال خاصی برگزار شد .

وی افزود: شعر یکی از موثر ترین ابزارهای انتقال پیام بوده و هست و شعر عاشورا نیز طی قرن های متمادی که از شهادت جانگذار سرور سالار شهیدان میگذرد،هنوز با همان سوز گذار بیان می شود و شاعران با اشعار خود توانشته اند گام موثری را در مسیر انتقال پیام عاشورا بردارند.

در این محفل ادبی شعرای حاضر سروده‌های آیینی خود را در رثای سالار شهیدان برای حاضران قرائت کردند و در پایان نیز یا اهدای لوح تقدیر و هدایا از آنان تجلیل کردند.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده