رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
  • کد خبر : ۶۶۶۵۸
  • چاپ خبر : یادواره شهدای فصل پاییز شهرستان بافق برگزار شد +تصاویر

یادواره شهدای فصل پاییز شهرستان بافق برگزار شد +تصاویر

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 47 شهید فصل پاییز شهرستان بافق امشب در جوار حرم امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم یادواره 47 شهید فصل پاییز شهرستان بافق امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین بشکانی امام جمعه شهرستان بهاباد،سردار آخوندی جانشین آموزش و پژوهش ستاد کل نیروی انتظامی،حجت الاسلام شمس مدیر کل […]

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 47 شهید فصل پاییز شهرستان بافق امشب در جوار حرم امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم یادواره 47 شهید فصل پاییز شهرستان بافق امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین بشکانی امام جمعه شهرستان بهاباد،سردار آخوندی جانشین آموزش و پژوهش ستاد کل نیروی انتظامی،حجت الاسلام شمس مدیر کل حوزه علمیه استان یزد،امام جمعه بافق،فرماندار و معاون وی،بخشدار بخش مرکزی،جانشین فرمانده بسیج سپاه ناحیه،فرمانده حوزه محمد رسول الله(ص)،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،روحانیون و مردم شهید پرور شهرستان در امامزاده عبداالله(ع) برگزار شد.

در ابتداء این مراسم آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری قرآن تلاوت شد و سپس دهقانزاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بافق ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره 138 شهید آرمیده در جوار حرم امامزاده عبدالله(ع) گفت: میزبان مراسم امشب شهدا هستند و حضور در این مراسم به دعوت آنان است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین بشکانی امام جمعه شهرستان بهاباد به عنوان سخنران این مراسم با درود به روان مطهر امام راحل(ره) و شهیدان دوران دفاع مقدس،پیرامون بصیرت مطالبی را بیان کرد و گفت: بصیرت لازمه تشخیص حق از باطل است.

وی با اشاره به دوران خلافت حضرت علی(ع) و مردمان بی بصیرت آن که معاویه را همانند ولی خدا می دانستند،افزود: دوران خلافت و حکومت حضرت علی (ع) با آنکه بسیار کوتاه مدت بود، ولی عرصه امتحانی دشوار برای بسیاری از خواص شد. امیرالمومنین برخلاف خلفای سابق، در پی احیای حکومت حق بود، از این رو معاویه برای از بین رفتن حکومت عدل علوی، شروع به فتنه افکنی نمود.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه تمام کسانی که از علی (ع) به عنوان معیار حق و حقیقت و امام زمان خویش، روی گرداندند، بصیرت و بینش صحیح نداشتند،تصریح کرد: بصیرت سلاحی است که همواره باید به آن مجهز بود. بصیرت مقطعی انسان را به سرمنزل نمی رساند. بایستی همواره در زندگی شاخص های اصلی جریان حق یعنی ائمه معصومین(ع) را دید و از آن دور نشد.

بشکانی بصیرت افزایی و دشمن شناسی از اصلی ترین مولفه هایی دانست که رزمندگان در دوران دفاع مقدس با تکیه بر آن در برابر دشمن ایستادند و با اتحاد و همدلی خویش، حماسه های ماندگاری را خلق کردند و اینگونه گشاینده فصلی نوین در تاریخ سلحشوری های این مرز و بوم شدند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌های جنگ تحمیلی که امروز بسیار اهمیت دارد،بصیرت و دشمن‌شناسی است و رزمندگان کشورمان این موضوع را به‌خوبی درک کردند و باعث پیروزی در جنگ حق علیه باطل شدند.اما آنان که بی بصیرت بودند این عمل رزمندگان ما را دور از عقل و نادرست می دانستند.

امام جمعه شهرستان بهاباد با بیان اینکه شهیدان از همه چیز خود گذشتند تا ارزش های دینی زنده باقی بماند، خاطرنشان کرد: رسالت سنگینی برای حفظ آرمان های شهدا داریم و در این راه باید تلاش کنیم تا پیروز و سربلند باشیم.

شایان ذکر است،در این مراسم محسن شفیعی مداح اهل بیت (ع) در وصف شهیدان مدیحه سرایی کرد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده