رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
  • کد خبر : ۶۷۲۱۷
  • چاپ خبر : ما متولی سلامت و نشاط شاغلین در شرکت هستیم که به وسیله ورزش تامین می شود
مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق:

ما متولی سلامت و نشاط شاغلین در شرکت هستیم که به وسیله ورزش تامین می شود

  علی اکبر رحیمی بافقی در خصوص باشگاه ورزشی سنگ آهن اولویت اصلی را پرسنل شاغل در شرکت عنوان کرد و گفت: ما متولی سلامت و نشاط شاغلین در شرکت هستیم که به وسیله ورزش تامین می شود و رویکرد اصلی باید تشویق پرسنل به ورزش و تسهیل شرایط برای ورزش کردن و نیز فراهم […]

 

علی اکبر رحیمی بافقی در خصوص باشگاه ورزشی سنگ آهن اولویت اصلی را پرسنل شاغل در شرکت عنوان کرد و گفت: ما متولی سلامت و نشاط شاغلین در شرکت هستیم که به وسیله ورزش تامین می شود و رویکرد اصلی باید تشویق پرسنل به ورزش و تسهیل شرایط برای ورزش کردن و نیز فراهم نمودن امکانات باشد.

 

 

به گزارش آفتاب بافق؛ اعضای هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی آهن صبح امروز با علی اکبر رحیمی بافقی مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق دیدار و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد باشگاه، پیرامون سیاست گذاری و اجرای برنامه ها در راستای ورزش شرکت و باشگاه و تشویق پرسنل به امر ورزش بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

در این دیدار مدیرعامل شرکت سنگ آهن از زحمات مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت سنگ آهن بافق تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد برنامه ها و تلاش های صورت گرفته با توان بیشتر ادامه پیدا کند تا شاهد بهبود عملکرد این باشگاه باشیم.

 

وی ترکیب اعضای هیئت مدیره را نیروهای جوان که به نوعی در بحث ورزش ورود دارند،عنوان کرد و در خصوص بودجه و تامین مالی باشگاه سنگ آهن گفت: با توجه به اینکه معاونت مالی بازرگانی نیز عضو هیئت مدیره باشگاه است و دغدغه ای که در این زمینه دارم،باید براساس شرایط تقسیم اعتبارات شرکت صورت گیرد و برنامه ریزی برای تامین اعتبار و بودجه باشگاه نیز مدنظر قرار دهیم.

 

رحیمی بافقی در خصوص جایگاه هیئت مدیره باشگاه که بصورت شرکتی است و اعضای آن توسط مجمع عمومی انتخاب می شوند،بیان کرد: اداره باشگاه به عهده هیئت مدیره است و انتظاری که از آنان می رود، سیاست گذاری برای باشگاه و ورزش شرکت با تبادل نظر و بهره مندی از نظر کارشناسان و مجربین است.

 

وی تاکید کرد: باید با سیاست گذاری اهداف باشگاه و امور ورزشی شرکت مشخص شود و در راستای آن برنامه ریزی کرد.

 

مدیر عامل شرکت با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره باید از افراد مدنظر خود برای سمت مدیرعامل باشگاه برنامه یکساله بخواهند تا به عنوان سکان دار باشگاه آن را ارائه دهند،افزود: این برنامه ها باید در راستای سیاست ها و اهداف مشخص هیئت مدیره باشد و با توجه به مقدورات شرکت بودجه تخصیص داده شود. هیئت مدیره باید اجرایی ترین و بهترین برنامه را انتخاب نماید و اینکه کدام فرد مورد نظر می تواند آن را اجرا کند.

 

وی از هیئت مدیره باشگاه درخواست کرد جلسات خود را به صورت مستمر و منظم برگزار کنند و در کنار آن نظارت جدی بر اجرای برنامه ها نیز انجام دهند.

 

رحیمی بافقی،مدیرعامل باشگاه را مجری برنامه ها،سیاست گذاری ها و اهداف تعیین شده توسط هیئت مدیره دانست و گفت: هیئت مدیره قوای عاقله ورزش شرکت و باشگاه است و هر گونه تصمیم گیری باید با رعایت همه جوانب باشد و این سیاست ورزشی باشگاه سنگ آهن و امور ورزشی شرکت باشد وعلی رغم آنکه مدیرعامل منتخب اختیار کامل دارد اما نظارت بصورت جدی توسط هیئت مدیره با توجه به اینکه هر کدام از اعضا در حوزه ای تخصص دارند،کارشناسی انجام گیرد.

 

وی در ورزش رویکرد را  به 2 شکل پهلوانی یا قهرمانی عنوان کرد و اظهار داشت:  برخی افراد که در سطح ورزش چه سازمان تربیت بدنی،باشگاه و… انتخاب می شوند، تنها نگاهشان رویکرد قهرمانی است. ممکن است تیمی در فصلی حائز مقام قهرمانی شود اما در فصل دیگر به دلیل آنکه به پایه آن ورزش توجه نشده،آن تیم متلاشی شود و بودجه نیز این اجازه را نمی دهد که هر ساله نیرو خریداری کنیم،از سویی اگر رویکرد ورزش پهلوانی باشد و قهرمانی نباشد آن کار نمود ندارد.

 

مدیر عامل شرکت با تاکید بر اینکه باید در کنار امر ورزش،کار روانی نیز انجام دهیم،خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه داشت،چرا که ورزش حتی اگر صرف دیدن آن باشد، زمینه را برای تشویق افراد به ورزش و جذب آن فراهم می کند و از سویی جلوگیری از آسیب های اجتماعی  می کند. معتقدم نگاه اعتدالی باید داشته باشیم و نباید توجه ما تنها معطوف به یک موضوع باشد.

 

وی در خصوص ورزش سنگ آهن اولویت اصلی را پرسنل شاغل در شرکت عنوان کرد و گفت: ما متولی سلامت و نشاط شاغلین در شرکت هستیم که به وسیله ورزش تامین می شود و رویکرد اصلی باید تشویق پرسنل به ورزش و تسهیل شرایط برای ورزش کردن و نیز فراهم نمودن امکانات باشد.

 

رحیمی بافقی تصریح کرد: هیچ کس نباید از باشگاه سنگ آهن انتظار داشته باشد که ورزش شهرستان در چه مرحله ای قرار دارد، چرا که ما متولی ورزش پرسنل شرکت سنگ آهن هستیم و در این خصوص باید مسئولین شهرستان با برنامه ریزی عمل و پاسخ دهند.

 

وی موضوع بعد از ورزش پرسنل را توجه به خانواده و فرزندان آنان در این زمینه عنوان کرد و افزود: برنامه هایی توسط باشگاه در حوزه ورزش انجام گرفته اما نتیجه آن در مورد پرسنل شرکت مطلوب نبوده و این نتیجه از آمار هزینه های درمانی که توسط شرکت برای امراض قلبی،دیابت، فشار خون و غیره پرداخت می شود،بدست آمده که پرسنل ما از امر ورزش دور هستند.

 

مدیر عامل شرکت هر گونه هزینه برای تشویق پرسنل به ورزش را ارزشمند و به عنوان درآمد دانست و گفت: یکی از رویکردهای هیئت مدیره در برنامه ریزی ها باید این باشد که چه مشوق هایی را بگذاریم تا پرسنل به ورزش سوق پیدا کنند و جذب شوند.

 

وی اظهار داشت: شرکت حاضر خواهد بود هر گونه صرفه جویی در هزینه های درمان پرسنل شرکت که در نتیجه برنامه های هیئت مدیره باشگاه صورت می گیرد، مابه تفاوت آن را به باشگاه دهد.

 

رحیمی بافقی با اشاره به پرداخت سالیانه میلیارد ها تومان هزینه های درمانی برای انواع مشکلات قلبی، کبد، دیابت، گوارش و …علت را عدم تحرک و فعالیت افراد دانست و ادامه داد: باید برای تشویق افراد به ویژه بخش اداری شرکت برنامه های اجرایی با توجه به مقدورات شرکت انجام گیرد. همچنین ورزش بانوان شرکت نیز مورد توجه قرار گیرد و مشوق هایی برای آنان بگذاریم.

 

وی برگزاری مسابقات در رده های مختلف سنی را مطلوب دانست اما با توجه به اینکه بیشتر جوانان در این امر مشارکت دارند و افراد بالای 35 سال توجه کمتری دارند،تاکید کرد: این افراد را باید بیشتر مدنظر قرار داد،چرا که سلامت آنان با توجه به بالا بودن سن بیش از جوانان در معرض خطر است.

 

مدیر عامل شرکت سنگ آهن خواهان استفاده از تجارب و تخصص دیگر افراد شرکت شد و افزود: ما می توانیم در باشگاه کمیته های ورزشی داشته باشیم و از این افراد به عنوان مسئول بهره مند شویم.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اداره ورزش و جوانان شهرستان و کمک به هیئت های ورزشی،اظهار کرد: اولویت ما ورزش پرسنل شاغل شرکت است و البته به ورزش شهرستان هم توجه داریم وهر گونه کمک به اداره ورزش و جوانان و هیئت ها باید ضابطه مند باشد و سالیانه مبلغی از سوی باشگاه مصوب و به اداره ورزش و جوانان داده شود تا آن اداره در راستای سیاستهای خود بین هیاتها و باشگاههای شهر توزیع کند.

 

رحیمی بافقی پیرامون حاشیه های ورزش با اشاره به اینکه این موضوع اتمام نخواهد یافت،یادآور شد: حاشیه های ورزشی به دلیل متفاوت بودن سلیقه ها وجود دارد اما باید تلاش کرد تا کمتر شود. باشگاه سنگ آهن نیز باید روابط عمومی قوی داشته باشد تا اطلاع رسانی به موقع و مناسب از فعالیت های آن انجام گیرد.

 

محمد رضا کاظمی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آهن در ابتدای این مراسم پیرامون عملکرد باشگاه در رشته‌های فوتبال،والیبال فوتسال،هندبال و امکانات و تجهیزات استخر شنا، زیرساخت ها،مساعدت های مدیرعامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی،مشکلات باشگاه سوارکاری اعم از زمین چمن،عدم وجود رختکن و سرویس بهداشتی مطالبی را مطرح کرد.

 

کاظمی پیرامون عملکرد ورزش بانوان در سطح استان و شهرستان گزارشی ارائه کرد و گفت: بانوان توانسته اند در رشته های هندبال شطرنج،شنا و بدمینتون در سطح استان بسیار موفق عمل کنند.

 

در ادامه احمد طلایی مبارکه رئیس هیئت مدیره باشگاه در خصوص نحوه عملکرد باشگاه در زمینه ورزش و اقدامات انجام گرفته در این زمینه از سال ۹۰ تاکنون مطالبی را بیان کرد و ورزش را به دور از حاشیه ندانست و یادآور شد: ما در هر رشته  که وارد شویم حواشی خاص خود را دارد اما می توان با یک هیئت مدیره محکم و قوی به دور از هرگونه حواشی، ورزش پرسنل شاغل در شرکت را تامین نمود.

 

همچنین محسن باباییان به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره نیز از حسن توجه و انتخاب وی از سوی مدیر عامل شرکت تقدیر و تشکر کرد و گفت: هیئت مدیره باشگاه باید با وفاق،همدلی و یکرنگی ورزش باشگاه را به سمتی سوق دهد که تمامی پرسنل از آن استفاده بهینه کند.

 

شایان ذکر است،پس از این نشست مدیر عامل شرکت سنگ آهن از اماکن ورزشی بازدید و با پرسنل باشگاه دیدار و گفتگو کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده