رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
  • کد خبر : ۶۷۳۸۰
  • چاپ خبر : ارائه گزارش عملکرد شرکت معدنچیان،خریداری و تقسیم سود سهام و اهم اقدامات برای رفاه پرسنل این مجموعه
در گفتگو با مدیرعامل شرکت معدنچیان؛

ارائه گزارش عملکرد شرکت معدنچیان،خریداری و تقسیم سود سهام و اهم اقدامات برای رفاه پرسنل این مجموعه

مدیرعامل شرکت معدنچیان بافق در گفتگویی اختصاصی گزارشی از عملکرد این شرکت،نحوه خریداری و تقسیم سود سهام و نیز اقدامات انجام گرفته در جهت رفاه پرسنل این مجموعه ارائه کرد. به گزارش آفتاب بافق؛ حسین ندافیان مدیرعامل شرکت معدنچیان بافق در ابتدای سخنان خود یادآور شد: همانگونه که با عنایت و همراهی محمد جواد عسکری […]

مدیرعامل شرکت معدنچیان بافق در گفتگویی اختصاصی گزارشی از عملکرد این شرکت،نحوه خریداری و تقسیم سود سهام و نیز اقدامات انجام گرفته در جهت رفاه پرسنل این مجموعه ارائه کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ حسین ندافیان مدیرعامل شرکت معدنچیان بافق در ابتدای سخنان خود یادآور شد: همانگونه که با عنایت و همراهی محمد جواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد کشور اقدامات خوبی در جهت تجمیع قراردادهای خدماتی و تقویت شرکت معدنچیان صورت گرفت، علی اکبر رحیمی بافقی مدیرعامل شرکت سنگ آهن نیز با توجه به شناخت قبلی و دریافت گزارش عملکرد شرکت معدنچیان و نیز به لحاظ عمومی بودن آن اعلام نمودند که این سیاست ها را دنبال و  تقویت خواهند کرد.

ندافیان در خصوص خرید سهام شرکت معدنچیان توضیح داد: شرکت معدنچیان هم اکنون دارای 3 هزار سهامدار شامل بازنشستگان ، تبدیل وضعیت و کارکنان رسمی سنگ آهن می باشد. اما به تازگی براساس مصوبه ای که از قبل دریافت کردیم و مورد تاکید مدیرعامل سابق و کنونی شرکت سنگ آهن است،قصد افزایش سرمایه وسهام ازطریق فروش آن به نیروها اعم از پیمانکار و تبدیل وضعیت را داریم که در چند ماه آتی نسبت به این امر اقدام خواهد شد و به این ترتیب در آینده تعداد سهامداران ما بیش از6 هزار نفر به صورت مستقیم خواهد بود  که با اعضای خانواده آنان این رقم به بیش از ۱۲ هزار نفر می رسد.

مدیرعامل شرکت معدنچیان افزود: طی فراخوانی در هفته آینده براساس آنچه در هیئت مدیره مصوب شده است،هر کدام از افراد می توانند حداقل 300 تا 900 سهم را به قیمت 3 هزار و 400 تومان خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در قانون  شرکت های تعاونی تاکید شده است تا هزینه سهام بصورت 35 درصد نقد و باقیمانده در مدت 5 ماه پرداخت شود،اظهار داشت: طبق نظر مدیرعامل شرکت سنگ آهن،هیئت مدیره شرکت معدنچیان و شورای اسلامی کارگران مقرر شد این مبلغ بصورت 20 درصد نقد و مابقی طی 10 ماه پرداخت شود.

ندافیان پیرامون نحوه ثبت نام خریداران سهام بیان کرد: شرکت معدنچیان خود 2 هزار نفر نیرو دارد و برآورد ما این است که 600 نفر به این رقم اضافه شود و این امکان نیز وجود دارد که این عدد افزایش یابد و هدف برگزاری فراخوان این است تا بدانیم چه تعداد نیرو جذب خواهد شد و براین اساس نحوه ثبت نام را اعلام کنیم تا در سال جاری عضویت خود را به ثبت رسانند.

وی با یادآوری این مطلب که با جذب سهامدار جدید افرادی که عضو هستند نیز می توانند سهام خریداری کنند،گفت: این امر براساس سقف تعیین شده توسط هیئت مدیره انجام می گیرد. از آنجا که شرکت سنگ آهن به ما کار واگذار می کند و مقرر شده این همکاری ادامه و تقویت یابد، ما نیز به قولی که به مدیران شرکت سنگ آهن و صندوق بازنشستگی که درصد بالایی از سهام را برخوردار است،عمل می کنیم وانتظار می رود بعد از این امر واگذاری کارها تقویت شود.

مدیرعامل شرکت معدنچیان در ادامه سخنان خود پیرامون تامین مسکن پرسنل این شرکت عنوان کرد: با توجه به مراجعات مکرر نیروها و بیان سخنانی مبنی بر پایین بودن حقوق آنان و نداشتن مسکن و مزایا نسبت به نیروهای شرکت سنگ آهن،طبیعی است که نیروهای رسمی و تبدیل وضعیت طبق قانون و اجازه ای که به آنان و شرکت داده، براساس آن سهم خود را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت معدنچیان و مدیرعامل شرکت سنگ آهن مصمم هستند به مرور زمان فاصله درآمدی و رفاه این نیروها را با نیروهای رسمی و تبدیل وضعیت کاهش دهند و این سیاست شروع و گام به گام جلو می رود، که از جمله تامین مسکن پرسنل از طریق شرکت تعاونی مسکن شرکت سنگ آهن است و در صورت تحقق نیافتن این امر رایزنی می کنیم تا از طریق نیروهای پیمانکار، شرکت تعاونی مسکن تاسیس کنیم و براساس قانون و شرایط آن شرکت سنگ آهن نیز کمک کند.

ندافیان در بحث شورای اسلامی کارگران وظیفه آن را حرکت در جهت تقویت مدیر، کارگر و آماده سازی فضا برای کار و تسریع در رسیدن به اهداف با کمک مدیریت دستگاه دانست و افزود: زمانی که شورای اسلامی کار براساس قانون روی کار می آید به عنوان پل ارتباط بین کارفرما، پیمانکار و نیروها خواهد بود تا هر آنچه در قانون آمده  و یا هر آنچه دستگاه ها توان آن را دارند، شناسایی و مصوب کند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عملکرد شورای اسلامی کار باید در راستای کاهش مشکلات کارگران باشد،افزود: اگر برنامه ریزی صحیح،هدایت درست و افرادی توانمند برای شورا انتخاب شوند، می تواند دراین زمینه موثر باشد و بحمدالله اعضای شورای کارگران نیروهای توانمند و پیگیری هستند و ما با هماهنگی شورای اسلامی کار و مدیرعامل سنگ آهن هر اقدامی در راستای رفاه کارگران انجام می دهیم.

مدیر عامل شرکت معدنچیان در بحث استخدام نیرو نیز توضیح داد: ما برای کارهایی که به عنوان تامین نیروی سنگ آهن است هیچ مسئولیتی نداریم و این امر به عهده امور پیمانکاران و مدیر دستگاه است،اما اگر در این زمینه نیازی از سوی ما یا شرکت سنگ اهن باشد، اعلام می شود و آنان برای جذب نیرو همراهی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از کارهایی که شرکت معدنچیان در کنار آن انجام می دهد و اختصاصی است، اگر موردی باشد خود شرکت با هماهنگی شرکت سنگ آهن اقدام خواهدکرد.

ندافیان در ادامه به شرح اقدامات انجام گرفته برای رفاه پرسنل شرکت پرداخت و گفت: اولین اقدام بحث پرداخت مساعده است، از ابتدای قرار داد مبلغ یک میلیون و 500 تا 2 میلیون تومان برای اکثریت نیروها  قرار می دهیم و طی 5 الی7 ماه از حقوق آنها کسر می شود.همچنین با بانک هایی که پرسنل حقوق خود را دریافت می کنند هماهنگ کردیم تا با معرفی آنان مبلغ 10 الی 20 میلیون بدون سپرده گذاری، وام با سود 18 درصد دریافت کنند.

وی ادامه داد: در اقدامی با صندوق ثامن طبق لیستی که برای ما ارسال می کنند از حقوق نیروها با توجه به مبلغ مشخص شده از سوی صندوق ثامن کسر می کنیم تا بتوانند وام دریافت کنند.این امر در خصوص صندوق حدید نیز انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت معدنچیان با اشاره به قرارداد شرکت با فروشگاه ثامن مبنی بر تهیه کالا تا سقف 3 میلیون تومان توسط نیروها با قیمت 5 درصد کمتر و پرداخت در اقساط 2 ساله افزود: حتی در شرایط گرانی و افزایش قیمت ها شرکت معدنچیان مبلغی به فروشگاه داده است تا کمک به شرایط نیروها باشد و به قرارداد ضرری وارد نشود.

وی یادآور شد: طی جلسه با شورای اسلامی کار مقرر شد صندوقی تاسیس شود و درصدی از حقوق نیروها در صورت رضایت و مشارکت آنان کسر کنیم و مبلغی نیز توسط شرکت اضافه شود تا بصورت قرض الحسنه به نیروها وام پرداخت و در اقساط کسر شود. همچنین برای افزایش ذخیره مرخصی نیروها،نامه ای به شرکت سنگ آهن ارسال شده تا ساز و کار آنان مشخص شود.

ندافیان در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تهیه لباس کار که جزو موارد سوال شده از سوی نیروها است،بیان کرد: هر ساله  یک جفت کفش،2 دست لباس کار و هر 4 سال یکبار کاپشن به نیروها داده می شود که تهیه مواد شوینده نیز به عهده کارفرما(سنگ آهن) می باشد.

مدیرعامل شرکت معدنچیان در پایان سخنان خود این مطلب را یادآور کرد که توزیع سود سهام از 16 آذر آغاز شده است و سهامداران می توانند با مراجعه به دفتر شرکت واقع در خیابان عدالت و ساعت اداری با همراه داشتن برگ سهام قبلی و مدارک شناسایی نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنند.

وی افزود: در خصوص سهامدارانی که ساکن یزد هستند، طی هفته های آینده در دفتر شرکت سنگ آهن در استان مستقر خواهیم شد تا افراد نسبت به این امر اقدام کنند.

ندافیان خاطر نشان کرد: در صورتی که فرد سهامدار در قید حیات نباشد از طریق قانون وراث مجاز متوفی باید قبل از انتقال سهام با دادن وکالت به نام دیگر افراد،نسبت به انتقال سهام اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت معدنچیان در پایان از مدیرعامل شرکت سنگ آهن ،مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد،معاونین،کارکنان و امور بازنشستگان سنگ آهن که همواره مدافع این شرکت بوده،تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده