رفتن به بالا
  • جمعه - ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
  • کد خبر : ۶۸۲۲۵
  • چاپ خبر : پیگیری مسئولان برای حل مشکل مدیریت مجموعه سنگ آهن / نسبت به جریانات اخیر  بی تفاوت نبودیم
امام جمعه بافق:

پیگیری مسئولان برای حل مشکل مدیریت مجموعه سنگ آهن / نسبت به جریانات اخیر بی تفاوت نبودیم

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به رویدادهای بافق طی یک هفته گذشته در خصوص مدیریت شرکت سنگ آهن تصریح کرد: در طول این مدت صبر و تحمل کردم و نسبت به موضوع بی تفاوت نبودم اما برخی جریانات را نباید گفت. با پیگیری مسئولان شهرستان و به دستور وزیر صنعت،معدن و تجارت مبنی بر اشتباه […]

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به رویدادهای بافق طی یک هفته گذشته در خصوص مدیریت شرکت سنگ آهن تصریح کرد: در طول این مدت صبر و تحمل کردم و نسبت به موضوع بی تفاوت نبودم اما برخی جریانات را نباید گفت. با پیگیری مسئولان شهرستان و به دستور وزیر صنعت،معدن و تجارت مبنی بر اشتباه بودن حکم ابلاغ بازنشستگی رحیمی بافقی،ایشان مجدد به مجموعه سنگ آهن بازگشتند و سکان مدیریت را به دست گرفتند و امیدواریم شاهد پیشرفت روز افزون شهر باشیم.

به گزارش آفتاب بافق، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی،در ادامه بحث توبه انسان و بخشش گناهان از سوی پروردگار بیان کرد: خداوند تمام گناهان جز حق الناس را می آمرزد.

وی افزود:  دومین گروهی که مورد بخشش پروردگار قرار می گیرند شهدا هستند و سوم آنان که دین اسلام را برگزینند و مسلمان شوند،مگر دینی داشته باشند و چهارم افرادی که مصیبت ها،داغ ها و درد ها برای آنان پیش می آید.

سلیمانی با اشاره به کلام امیرمومنین(ع) که (( خداوند با انصاف،کریم و رحیم است.)) یاد آور شد: اگر در دنیا گرفتار بلایی شدید علت آن رفتار و اعمال خودمان است و باید از خدا بخواهیم تا خطاهای ما را ببخشد و بیامرزد.

وی با بیان اینکه خداوند در عرصه قیامت انسان های مصیبت زده را مورد آمرزش قرار می دهد،گفت: خداوند از بندگان خود می خواهد همواره او را بخواینم و از او حاجت خود را درخواست کنیم تا برکاتش را بر ما نازل کند. غفلت از دعا و انسان های نیازمند سبب گرفتاری و نزول بلا می شود.

این عالم روحانی با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) در عیادت از سلمان و سه امتیاز خداوند متعال برای فرد مریض،اظهار کرد: فرد بیمار در هنگام مریضی ارتباطش با خدا بیشتر می شود،دعایش مستجاب است و گناهانش نیز آمرزیده می شود.

امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: دعای انسان مریض در حق دیگری مورد اجابت قرار می گیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه بی تقوایی را علت بیان حرف هایی دانست که اشتباه و زیان آور است و باید در برابر درگاه الهی پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج فقه پیرامون مدیریت مسئولان کشور گفت: افرادی که در کشور مسئول کار اجرایی هستند مانند دهیار، بخشدار، فرماندار و نماینده مجلس باید در خصوص عملکرد و رفتار خود به درگاه خدا جوابگو باشند.

امام جمعه بافق با تاکید بر اینکه کسی که مردم انتخاب می کنند باید جزو  پاکان و خواهان دفاع از حق مردم باشد،افزود: اگر آن فرد اهل باند بازی ها در جناح و گروه خاصی باشد، خیانت به مردم کرده است.

وی وظیفه مسئولان را حل مشکلات مردم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند:(( کسی که نمی تواند مشکلی از مردم حل کند حق ندارد جایگاهی را بگیرد، بخصوص که اکنون دوران بحران را می گذرانیم و  باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم مرتفع شود.))

سلیمانی با بیان اینکه مسئولان نباید در سمت خود کوتاهی و قصور کنند،تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان بی تفاوت هستند.

وی بر رعایت ضریب امنیتی تاکید کرد و گفت: اگر نمی توانید مشکلی را حل کنید با خوش رویی جواب مردم را بدهید.

امام جمعه بافق در بحث دیگر سخنان خود با اشاره به پرهیز از اسراف،یادآور شد: اسراف حق نیازمندانی است که در روستاها بخاطر ما ضایع می شود.

این روحانی در ادامه با اشاره به دیدار خانواده های معظم شهدا با رهبر معظم انقلاب و بیان نقشه آمریکا و عربستان دست نشانده آن برای سال آینده اظهار کرد: برنامه آنان اختلال در جامعه،ایجاد ناامنی و به هم ریختن آرامش در کشور و استفاده از فضای مجازی برای مشغول کردن اذهان است.

وی ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی را از دیگر اهداف دشمن دانست که عربستان بر آن اهتمام می ورزد و خاطر نشان کرد: آنان قصد دارند قوم های ترک،لر و عجم را برای داشتن کرسی در مجلس تحریک کنند.

سلیمانی با بیان جنگ 5 ساله در سوریه و بی ثمر ماندن تلاش دشمنان گفت: جنگ 10 گروه با سوریه اکنون 8 سال است که ادامه دارد اما نیروهای مخلص با مقاومت خود نگذاشتند تا دشمن به هدف خود دست یابد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیین سنتی شب یلدا،دورهمی خانواده ها را امری نیک دانست و یادآور شد: در این شب از غیبت و اسراف پرهیز کنید و به فکر نیازمندان نیز باشید،چرا که شادمانی دل ها آنان سبب گشایش و رحمت خداوند است.

امام جمعه بافق در آستانه سوم دی ماه سالروز ثبت احوال بیان کرد: در سال جاری 450 تولد در شهرستان اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته تعداد 29 نفر افزایش داشته است. 125 مرگ و میر رخ داده و 177 ازدواج ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته 57 نفر کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین نام ها در بافق به ترتیب پسر امیر علی،امیر حسین و امیرعباس بود که نشان از ولایت مداری است و در دخترها زهرا،زینب و نازنین زهرا می باشد.

سلیمانی در پایان سخنان خود با اشاره به رویدادهای بافق طی یک هفته گذشته در خصوص مدیریت شرکت سنگ آهن تصریح کرد: در طول این مدت صبر و تحمل کردم و نسبت به موضوع بی تفاوت نبودم اما برخی جریانات را نباید گفت. با پیگیری مسئولان شهرستان و به دستور وزیر صنعت،معدن و تجارت مبنی بر اشتباه بودن حکم ابلاغ بازنشستگی  رحیمی بافقی،ایشان مجدد به مجموعه سنگ آهن بازگشتند و سکان مدیریت را به دست گرفتند و امیدواریم شاهد پیشرفت روز افزون شهر باشیم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده