رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
  • کد خبر : ۶۸۵۸۵
  • چاپ خبر : بازدید مدیرعامل شرکت از مدرنترین دستگاه سنگ شکن در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ‎

بازدید مدیرعامل شرکت از مدرنترین دستگاه سنگ شکن در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ‎

علی اکبر رحیمی بافقی از مراحل نصب یکی از مدرنترین و پیچیده ترین دستگاه های سنگ شکن به نام (HPGR ) در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بازدید کرد. به گزارش آفتاب بافق؛ بزرگترین دست آورد فرآوری کشور در معدن سنگ آهن مرکزی بافق در حال نصب و راه اندازی می باشد، علی اکبر رحیمی […]

علی اکبر رحیمی بافقی از مراحل نصب یکی از مدرنترین و پیچیده ترین دستگاه های سنگ شکن به نام (HPGR ) در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بازدید کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ بزرگترین دست آورد فرآوری کشور در معدن سنگ آهن مرکزی بافق در حال نصب و راه اندازی می باشد، علی اکبر رحیمی بافقی مدیر عامل شرکت صبح امروز به همراه نوابی معاون تولید، معینی مدیر کارخانه خردایش و مهندسین و تنکسین های بخش داخلی و خارجی شرکت از مراحل ساخت و راه اندازی یکی از مدرنترین و پیچیده ترین دستگاه های سنگ شکن به نام (HPGR ) در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بازدید کرد.

پیچیدگی تکنولوژی ساخت دستگاه سنگ شکن (HPGR ) به حدی می باشد که در دنیا تنها 4 کشور این تکنولوژی را در اختیار داشته و قادر به تولید آن می باشند با ساخت و راه اندازی این تجهیز ایران به عنوان پنجمین کشور دارای فن آوری تولید دستگاه HPGR ( رولر پرس ) در دنیا شناخته می شود.

لازم بذکر است پس نصب اولین دستگاه در شرکت گل گهر سیرجان ، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق به عنوان دومین شرکتی می باشد که از تولید داخلی و ملی استفاده می کند.

نوابی.معاون تولیددر گفتگویی کوتاه گفت: با توجه به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظلة العالی) در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی ، ساخت دستگاه HPGR ایرانی یا رولر پرس انجام گرفت. که علاوه بر دستیابی به استانداردهای لازم و با توجه به بومی شدن تجهیز ، هزینه ساخت آن نزدیک به 10 تا 20 % مشابه خارجی و در یک دوره 5 ساله کاری به همین میزان و شاید بیشتر، نسبت به خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل می آورد .

مهندس معینی و دیگر اعضاء تیم ساخت با تلاش شبانه روزی نقش ارزنده ای در به ثمر رسیدن این پروژه ایفا می کنند.

نوابی یادآور شد: برخی از برتری های دستگاه HPGR ایرانی بر نمونه های خارجی مصرف کمتر انرژی و مقاوم بودن نسبت به تغییر شرایط رطوبت خوراک وارد شده به تجهیز و قابلیت انتقال مطلوبتر انرژی به بار قرار گرفته در مرحله حداکثر فشار می باشد و یکی از مهمترین برتری های دستگاه طراحی شده در کشور، قابلیت هدف گیری بسیار دقیق سایز می باشد به گونه ای که تا قبل از ساخت این دستگاه، برای مثال در صنعت سنگ آهن در صورتیکه درجه آزادی نسبی محصول برای رسیدن به عیار مشخص زیر 6 میلیمتر بود ، دستگاهی جهت رسیدن به این سایز که در مقیاس صنعتی مورد نیاز در کارخانه های فرآوری سنگ آهن باشد وجود نداشت و معدنکاران برای این امر مجبور به استفاده از تجهیزهای معمول مانند بال میل و راد میل و … مرسوم بودند که با توجه به شرایط خاص نصب و نگهداری این دستگاه ها که علاوه بر تولید پودر در اغلب موارد به آب نیز احتیاج دارند، غیر قابل انجام بود.

در نتیجه سنگ آهن های بسیاری که برای رسیدن به عیار اقتصادی بایستی تا این سایزها خرد شوند از چرخه تولید کنار گذاشته شده و در برخی موارد به عنوان باطله های غیر قابل مصرف در معادن دپو می شوند.

بطور کلی سنگ شکنهای غلطکی که HPGR یکی از انواع این تجهیزها  می باشد ، توانائیهای بسیاری در مهندسی خردایش و افزایش سطح ویژه دارند که انواع آنها در مراحل تحقیق ، توسعه ،طراحی و ساخت قرار دارند. با توجه به پیشرفت فیزیکی کارخانه های تولید گندله سازی و آهن اسفنجی  در کشور ، نیاز به افزایش سطح ویژه بسیار حائز اهمیت می باشد .

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده