رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
  • کد خبر : ۶۸۶۳۷
  • چاپ خبر : کاری که در گندله سه چاهون انجام می گیرد، یک جهاد اقتصادی است
مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق:

کاری که در گندله سه چاهون انجام می گیرد، یک جهاد اقتصادی است

به گزارش آفتاب بافق؛ نشست علی اکبر رحیمی بافقی با مدیر پروژه گندله سه چاهون،پیمانکاران و  مشاورین  طرح صبح امروز در دفتر سایت گندله برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارشی از روند پیشرفت پروژه گندله توسط بهروز شفیع مدیر طرح ارائه شد. شفیع با بیان اینکه در حال حاضر 3 پروژه گندله سه چاهون،انباشت […]

به گزارش آفتاب بافق؛ نشست علی اکبر رحیمی بافقی با مدیر پروژه گندله سه چاهون،پیمانکاران و  مشاورین  طرح صبح امروز در دفتر سایت گندله برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از روند پیشرفت پروژه گندله توسط بهروز شفیع مدیر طرح ارائه شد.

شفیع با بیان اینکه در حال حاضر 3 پروژه گندله سه چاهون،انباشت و برداشت و افزایش سطح بلند توسط شرکت های پیمانکاری انجام می گیرد،گفت: در پروژه گندله پیشرفت کار حدود 65 درصد است که مهندسی 76 درصد، تامین 76 درصد و نصب بیش از 50 درصد می باشد و علت اینکه که میزان آن نسبت به دو رقم قبل کمتر است، چون در حال نصب و اوج کار هستیم.

وی با اعلام  پیشرفت 71 درصدی پروژه انباشت و برداشت،افزود: مهندسی طرح رو به اتمام است و پیشرفت کار در قسمت تامین 85 درصد و نصب و سازه 55 درصد می باشد.

مدیر طرح گندله سه چاهون آخرین پروژه ای که در این فضا استارت خورده است را پروژه افزایش سطح بلند عنوان کرد و اظهار داشت: پیشرفت این پروژه 50 درصد است که  مهندسی آن در حال اتمام است و میزان روند کار در بخش تامین 62 درصد و قسمت اجرایی 31 درصد می باشد و با توجه به اینکه فعالیت نصب تازه آغاز شده،هنوز به اوج کار نرسیده ایم.

وی در ادامه در خصوص تجهیزات وارد شده به سایت بیان کرد: در قسمت گندله سازی مجموعه تجهیزات مکانیکال حدود 11 هزار تن است که حدود 9 هزار تن وارد سایت شده است و در مورد سازه فلزی کل تجهیزات 4 هزار و 600 تن می باشد که حدود 3 هزار و 600 تن آن وارد شده و اکنون از بحث مهندسی و تامین خارج شده ایم و در فضای نصب هستیم .

شفیع افزود: در بخش انباشت و برداشت،سازه فلزی 700 تن است و تمام آن وارد سایت شده است، در بخش مکانیکال حدود 2 هزار و 400 تن می باشد که یک هزار تن آن وارد سایت شده و در ناحیه افزایش سطح ویژه کنستانتره کل سازه فلزی 2 هزار تن است  که 600 تن وارد شده و میزان تجهیزات حدود 1700 تن است و 70 تن کم و بیش وارد شده است.

وی با توجه به شرایط داخلی کشور و وضعیت اقتصادی آن،انجام این پروژه و ورود تجهیزات از کشور کانادا را کار بزرگی دانست و با اشاره به تعامل بین مدیران و پیمانکاران شرکت،تصریح کرد:  کار هنرمندانه ای که انجام شده، پیمانکاران ما 15 الی 20 درصد میزان پرداختی کار کرده اند و این نشان از تعامل و همکاری میان مدیران دارد همچنین مشاوره پروژه و پیمانکاران نیز گزارشی از فعالیتهای خود ارایه دادند

در ادامه مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و پیمانکاران شرکت های فکور صنعت،آذران و اوپال و گروه مشاوران به ویژه شفیع مدیر پروژه گندله،وی را فردی تلاشگر دانست که همواره منافع شرکت سنگ آهن و پیمانکاران را مدنظر قرار داده که بدون شک با حضور وی  پروژه به سرانجام خواهد رسید.

وی اقداماتی که در گندله سه چاهون انجام می گیرد را با توجه به شرایط تحریم کشور،فشارها و محاصره اقتصادی، یک جهاد اقتصادی دانست که کمتر از کار مدافعان وطن نیست و افزود: در چنین شرایطی که هر روز سخت تر و حلقه تنگ تر می شود،کار کردن و رسیدن به چنین پیشرفتی بسیار ارزشمند است و بدون شک شما از اجر مجاهدان برخوردار هستید.

رحیمی بافقی دغدغه کنونی شرکت سنگ آهن را تمرکز بر روی پروژه گندله سه چاهون عنوان کرد و گفت: تمام تلاش مجموعه شرکت تامین مالی پروژه برای اتمام و بهره برداری در زمان مقرر است.

وی با اشاره به زحمات محمد جواد عسکری برای این پروژه،اظهار امیدواری کرد: خوشبختانه صندوق بازنشستگی فولاد در این راستا ما را حمایت می کند و بدون شک وقفه ای در این پروژه به وجود نخواهد آمد و ما نیز تلاش می کنیم تا هزینه ها تامین شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق در ادامه با تاکید بر تکمیل هر چه سریعتر چارت و ساختار گندله ،بیان کرد: باید همانگونه که کار نصب پیش می رود، کار تامین نیرو و پرورش نیروهای متخصص نیز انجام شود.

وی در خصوص برخی بخشنامه ها و دستورالعمل های دولت و مشکلات مواجه شده با آن،اظهار کرد: در استان کارگروهی به نام  تسهیل و رفع موانع تولید وجود دارد  و ما می توانیم در صورت رخداد مشکلی در کار آن را به استان منعکس کنیم تا از طریق این کارگروه رفع شود و اگر مصوبه کشوری باشد از طریق کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید که متکی به قانون تسهیل و رفع موانع تولید است کار را انجام خواهیم داد و همچنین با ارتباطاتی که در سطح استان و کشور با دستگاه های متولی وجود دارد، می توانیم با راه حلی بدون کمترین هزینه موضوع را برطرف کنیم.

همچنین در این نشت پیشنهاد شد کمیته یا کارگروهی تشکیل شود و سپس طی فراخوان و برگزاری آزمون انتخاب نیروها و آموزش آنان انجام شود.

رحیمی بافقی در ادامه بیان کرد: با اراده ای که در شرکت سنگ آهن مرکزی و مدیران و معاونین آن وجود دارد و نیز با حمایت مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور،مسئولین استان و شهرستان،پروژه گندله سازی سه چاهون بافق با قدرت تمام ادامه پیدا خواهد کرد و تامین مالی می شود و امیدواریم سال آینده در اجرای پروژه های آتی شرکت شاهد حضور شما مدیران،پیمانکاران و مشاوران نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه صفر تا صد این مجموعه با تلاش محمد جواد عسکری انجام گرفته است،گفت: کاش راهی پیدا شود تا این پروژه به نام وی نامگذاری شود و این امر ترویج پیدا کند تا نام نیک از افرادی که برای این شهر و شرکت تلاش نموده اند،همیشه به جا بماند.

مدیر عامل شرکت آینده پروژه گندله سه چاهون،سنگ آهن و شهرستان بافق را امیدوار کننده دانست و از تلاش های مدیران شرکت های پیمانکاری چون شیخ زاده و اکبری تشکر کرد و امیدوار شد دهه فجر شاهد آغاز عملیات اجرایی آهن اسفنجی توسط شرکت آذران و پس از آن ذوب و تولید شمش باشیم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده