رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
  • کد خبر : ۶۹۸۶۸
  • چاپ خبر : گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید حسین عسکری
هر پنجشنبه یک شهید؛

گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید حسین عسکری

مقام معظم رهبری فرمودند:شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. به گزارش آفتاب بافق؛ گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ […]

مقام معظم رهبری فرمودند:شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد.

به گزارش آفتاب بافق؛ گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم.

به یاد شهیدان بودن خود ادای وظیفه‌‌ای در این راه است.

سلام خدا بر ارواح طیبه‌ شهیدان و خانواده‌های صبور آنان و سلام بر روح مطهر شهید حسین عسکری جوانمرد 17 ساله و حماسه آفرین روزهای نبرد با دشمن که با شرکت در عملیات های متعدد به دفاع از ناموس،میهن و نظام پرداخت. وی در صحنه نبرد با متجاوزان کشور در عملیات والفجر 8 و جزیره ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید حسین عسکری فرزند اکبر و شهیده سکینه عسکری، سال 1347 در روستای باقرآباد از توابع شهرستان بافق و خانواده ای مذهبی و سختکوش دیده به جهان گشود. وی پس از طی دوران کودکی مشغول به تحصیل تا مقطع ابتدایی شد و به دلیل تامین اقتصاد خانواده در امور کشاورزی مدد جوی پدر خویش بود.

شرکت در مراسم مذهبی،عزاداری های اهل بیت(ع) و سالار شهیدان و نیز نماز جماعت از جمله فعالیت های فرهنگی وی بود.

شهید عسکری پس از مدتی در جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت شد اما به دلیل سن کم نتوانست در فعالیت های سیاسی حضور داشته باشد.

با فرا رسیدن سن مشمولیت به خدمت سربازی مشغول شد و با شروع جنگ تحمیلی به فراگیری فنون نظامی در شیراز پرداخت و رهسپار جبهه های نبرد شد.

سرانجام شهید حسین عسکری مورخ در تاریخ 1364/11/1 طی عملیات والفجر 8 و جزیره ام الرصاص به شهادت رسید.

در این پنجشنبه به روح مطهر این شهید و تمام شهیدان 8 سال دوران دفاع مقدس درود می فرستیم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده