رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر : ۷۰۵۶۰
  • چاپ خبر : پایان عملیات مرمت و ساماندهی شبستان تاریخی مسجد جامع بافق +تصاویر

پایان عملیات مرمت و ساماندهی شبستان تاریخی مسجد جامع بافق +تصاویر

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با مشارکت فرمانداری و اداره میراث فرهنگی و تاکید و پیگیری امام جمعه شهرستان بافق عملیات بهسازی و مرمت و استحکام بخشی مسجد جامع قدیم بافق به پایان رسید . به گزارش آفتاب بافق؛ رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: عملیات مرمت که از اواخر […]

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با مشارکت فرمانداری و اداره میراث فرهنگی و تاکید و پیگیری امام جمعه شهرستان بافق عملیات بهسازی و مرمت و استحکام بخشی مسجد جامع قدیم بافق به پایان رسید .

به گزارش آفتاب بافق؛ رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: عملیات مرمت که از اواخر ابانماه سال جاری با همت فرماندار شهرستان بافق و نظر مساعد مدیر کل میراث آغاز شده بود که صبح روز پنچ شنبه به پایان رسید .

لیلی رنجبر افزود: این عملیات شامل مرمت کامل پشت بام مسجد و اجرای مجدد اندود کاهگل در قسمت های فرسوده پشت بام،آجر فرش قسمت هایی از بنا که نیاز به استحکام بخشی داشتند و همچنین ساماندهی و کاه گل ورودی پله های پشت بام و نماسازی رواق ها همراه با زیربندی واستحکام بخشی و دفع آسیب های ناشی از رطوبت به بنای تاریخی می باشد .

وی خاطر نشان کرد: مسجد جامع بافق که قدمت آن به قرن پنچم هجری برمیگردد،در 2 قسمت تابستانه و زمستانه طراحی شده است با بادگیر های بزرگ به سبک مسجد جامع کبیر یزد با پایه های محکم، قبل از ورود به صحن اصلی مسجد،حیاطی مشجر قرار دارد که معروف به مدرسه علمیه می باشد و دارای درختانی از خرما در وسط و حجره ها و کلاس ها و کتابخانه در پیرامون ان می باشد . این بنا به شماره 1828 در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع:  اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده