رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
  • کد خبر : ۷۹۸۵۶
  • چاپ خبر : اوج بندگی در نماز عید فطر به نمایش در آمد + تصاویر

اوج بندگی در نماز عید فطر به نمایش در آمد + تصاویر

امروز بعد از گذشت سی روز از ماه بندگی خدا، مردم روزه دار و مومن شهر بافق در خانه خدا و زیر سقف مسجد جامع جمع شدند تا به شکرانه گذراندن یک ماه پر خیر و برکت، نماز بگذارند و با پرداخت زکات فطره عبادات رمضانی خود را تکمیل کنند. به گزارش آفتاب بافق؛ امروز […]

امروز بعد از گذشت سی روز از ماه بندگی خدا، مردم روزه دار و مومن شهر بافق در خانه خدا و زیر سقف مسجد جامع جمع شدند تا به شکرانه گذراندن یک ماه پر خیر و برکت، نماز بگذارند و با پرداخت زکات فطره عبادات رمضانی خود را تکمیل کنند.

به گزارش آفتاب بافق؛ امروز روز عید فطر است؛ عیدی که زمین و زمان را غرق شادی و سرور کرده است. ساکنان زمین به شکرانه یک ماه عبادت و نیایش، عید گرفته اند و ساکنان آسمان نیز مأمور شده اند که جوایز و پاداش هایی را از سوی عرش الهی برای ساکنان این کره خاکی بیاورند و به راستی که در این روز بزرگ، زمین، زمان و آسمان در جوش و خروش اند.

 از ساعات اولیه صبح مردم مومن و روزه دار شهر بافق خود را به مسجد جامع برای اقامه نماز عید سعید فطر به امام حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی نماینده ولی فقیه در بافق رسانده بودند، امروز بازار انواع روبوسی نیز داغ بود؛ روبوسی های خودمانی،روبوسی مسئولین،روبوسی جوانانه و …

حضور اقشار مختلف مردم در صف های با شکوه نماز عید سعید فطر و جمع شدن در کنار یکدیگر، شادی مضاعفی را برای آنها رقم زده بود.مسجد جامع مملو از جمعیتی بود که آمده بودند مزد و پاداش یک ماه روزه داری خود را بگیرند.

حضور نوجوانان و جوانان در نماز عید سعید فطر یکی از ویژگی های بارز این مراسم بود و نشان می داد که آینده سازان این کشور دلبسته ارزش های اسلامی هستند.

نماز عید فطر چشمه جوشان معرفت الهی است که چشم روشنی روزه داران است و پنجره دیگری به سمت ذائقه های خداجو باز می کند تا با اذکار وارد شده پیش و قبل از نماز، عفو و رحمت الهی را بر مسلمانان تمام کند.

با شروع نماز عید تنها یک صداست که شنیده می شود. (( اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود والجبروت و اهل العفو و الرحمه)) خدایا این دعا و استغاثه ما به درگاه توست. ..

یادمان نرود؛ماموریت بندگی انسان بعد از ماه مبارک رمضان پایان نمی پذیرد بلکه تنها قالب آن تغییر می کند از این رو ما مسلمانان باید عبادات و اعمالی که در این ماه به آن توجه بیشتری داشته ایم مثل نماز جماعت،قرائت قرآن،دوری از گناه،کمک و توجه به مستضعفین و نیازمندن را در برنامه سالیانه خود قرار دهیم.

  عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد. به راستی که فطرت، چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست. عیدفطر، عید زیبایی های معنوی است. عید فطر، عید بشارت و عید سعادت است. این عید سعید، بر تمامی فطرت های بیدار مبارک باد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده