رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر : ۸۱۱۷۱
  • چاپ خبر : رشد و رونق صنایع کوچک با قرار گرفتن در کنار صنایع و معادن بزرگ شهرستان امکانپذیر است
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق:

رشد و رونق صنایع کوچک با قرار گرفتن در کنار صنایع و معادن بزرگ شهرستان امکانپذیر است

رضا فلاح مبارکه در جمع رئیس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بافق؛ دیدگاه خود را رشد صنایع کوچک با قرار گرفتن در کنار صنعت و معادن بزرگ عنوان و تصریح کرد: هیچ کجا بهتر از دانشگاه آزاد برای قرار گرفتن یک واحد علمی پژوهشی در کنار مجموعه سنگ آهن نیست تا با آموزش نیروهای بومی […]

رضا فلاح مبارکه در جمع رئیس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بافق؛ دیدگاه خود را رشد صنایع کوچک با قرار گرفتن در کنار صنعت و معادن بزرگ عنوان و تصریح کرد: هیچ کجا بهتر از دانشگاه آزاد برای قرار گرفتن یک واحد علمی پژوهشی در کنار مجموعه سنگ آهن نیست تا با آموزش نیروهای بومی مدیرانی کارآمد را پرورش دهد.

به گزارش آفتاب بافق؛ عباس فتاحی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق ،علیرضا فرجامی معاون دانشگاه،علیرضا عبادی پور رئیس مرکز تحقیقات معدنی و جوار معدنی دانشگاه، محمد علی قاسم زاده و احمد برزگری بافقی از مسئولین روابط عمومی و جواد تشکری رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی بافق که به عنوان رابط دانشگاه و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق معرفی شده است، صبح امروز با حضور در دفتر مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با رضا فلاح مبارکه دیدار و پیرامون ارتباط و همکاری بیشتر دو مجموعه گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار عباس فتاحی بافقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با اظهار خرسندی از دید مثبت مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به دانشگاه تاکید کرد: این نگاه و دیدگاه موثر باید در مجموعه های دیگر شهر و معادن و صنایع نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به شهر و همکاری د همیاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق می باشد،اظهار کرد: شاید سنگ بنای اولیه دانشگاه نیز به همین دلیل بوده است که رشته معدن به عنوان رشته اولیه به منظور کمک به این شرکت در جهت پرورش نیرو ایجاد شود.

علیرضا فرجامی معاون دانشگاه  با اشاره به این موضوع که چند طرح پژوهشی ارائه شده و در صورت تصویب می تواند به دانشگاه کمک کند افزود: برخی تجهیزات است که دانشگاه به آن نیاز پیدا می کند و همچنین با توجه به مجوز،پتانسیل و توان بالا دانشگاه می تواند بسیاری از دوره ها را با توجه به نیاز پرسنل شرکت سنگ آهن بافق در دانشگاه برگزار کند.

سپس عبادی پور رئیس مرکز تحقیقات معدنی و صنایع جوار معدنی دانشگاه در سخنانی کوتاه خواهان راهکاری برای همکاری بهتر بین مرکز تحقیقات معدنی و معادن شد و گفت:  با توجه به ماهیت و محوریتی که خود معدن دارد، همایش های مشترکی می تواند بین دانشگاه و معدن برگزار شود.

وی در بحث الویت های پژوهشی و کارهای تحقیقاتی که میتوان درون مجموعه انجام داد،بیان کرد: تعداد زیادی علاقمند به بحث های پژوهشی هستند اما تا زمانی که در بطن کار قرار نگیرند، از الویتی که برای مجموعه سنگ آهن مهم باشد، اطلاع نخواهند داشت.

رئیس مرکز تحقیقات معدنی و صنایع جوار معدنی دانشگاه  تاکید کرد: نیاز است الویت های پژوهشی به روزرسانی و به دانشگاه ارسال شود و این سبب ورود علاقمندان در این زمینه خواهد شد.

وی در بحث آزمایشگاه دانشگاه با توجه به اینکه این مجموعه خوشبختانه در زمینه تصفیه خانه و گندله بسیار خوب کار کرده و رضایت عمل نیز وجود دارد،اظهار کرد: با توجه به آنکه آزمایشات اصلی بتن ریزی گندله رو به اتمام است و نزدیک به استارت کار کنستانتره می باشد، در صورت صلاحدید مدیرعامل شرکت دانشگاه نیز در این زمینه ورود پیدا کند.

همچنین در بحث آزمایشگاه همکار استاندارد با توجه به کمبود های دانشگاه در آزمایشگاه شیمی و محیط زیست،عبادی پور خواهان شد در صورت امکان مجموعه شرکت سنگ آهن و دانشگاه به عنوان یک آزمایشگاه همکار استاندارد در سطح شهرستان شناخته شود تا پله ترقی برای هر دو مجموعه باشد.

در ادامه مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ضمن خوش آمدگویی به مسئولان حاضر دانشگاه آزاد اسلامی بافق به ویژه تشکری رئیس اسبق دانشگاه گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق آمادگی هر گونه همکاری با دانشگاه در مباحث مختلف را دارد اما دانشگاه باید بتواند به وسیله طرح های خود نیاز شرکت را با تولید و کیفیت خوب تامین کند و این گونه ما نیز خرید خود را از این مجموعه خواهیم داشت تا صنایع کوچک شهر نیز رونق گیرد.

وی دیدگاه خود را رشد صنایع کوچک با قرار گرفتن در کنار صنعت بزرگ شهرستان عنوان و تصریح کرد: هیچ کجا بهتر از دانشگاه آزاد برای قرار گرفتن یک واحد علمی پژوهشی در کنار این مجموعه نیست تا با آموزش نیروهای بومی مدیرانی کارآمد پرورش دهد.

فلاح مبارکه خاطر نشان کرد: در گذشته نیروهای کارشناس بومی انگشت شمار بودند و با وجود نیروهایی غیربومی و نیاز شرکت اجازه ظهور به ما داده نمی شد اما دانشگاه آزاد این تابو را شکست و با پرورش نیروهای بومی انگیزه را برای دیگر افراد ایجاد کرد.

وی با توجه به صحبت های انجام گرفته با شورای معاونین آموزشی این آمادگی را برای همکاری و کمک با دانشگاه اعلام کرد تا در خصوص برگزاری دوره های آموزشی توسط این واحد وارد عمل شده، همچنین در بحث طرح های پژوهشی با توجه به وجود واحد آموزش و پژوهش شرکت و تصمیم برای جدا کردن واحد پژوهش از آموزش تا به عنوان زیر مجموعه بخش برنامه ریزی به نام واحد تحقیق و توسعه قرار گیرد و اقدامات پژوهشی زیر مجموعه این واحد انجام شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق یادآور شد: دانشگاه هر گونه نیاز خود را طی درخواستی از شرکت عنوان و پیگیر آن باشد و ما نیز کمک خواهیم کرد.

فلاح بیان کرد: در بحث مرکز تحقیقات جوار معدنی این موضوع در جهت همکاری مورد استقبال شرکت است و آمادگی داریم در قالب مشارکت و خرید معدن کار کنیم. همچنین در بحث آزمایشگاه و همکاری بین دو مجموعه آمادگی داریم و می توانیم همکاری و تعامل بین این دو مجموعه را افزایش و تداوم دهیم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران -بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده