رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
  • کد خبر : ۸۱۳۴۰
  • چاپ خبر : دیدار مدیرکل راه آهن استان یزد با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

دیدار مدیرکل راه آهن استان یزد با مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

سید مصطفی داودی مدیر کل راه آهن استان یزد با حضور در دفتر مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با رضا فلاح مبارکه دیدار و درخصوص تعامل بیشتر بین دو مجموعه گفتگو شد. به گزارش آفتاب بافق؛ سید مصطفی داودی مدیر کل راه آهن استان یزد به همراه عباس نظری مدیر ترمینال بافق […]

سید مصطفی داودی مدیر کل راه آهن استان یزد با حضور در دفتر مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با رضا فلاح مبارکه دیدار و درخصوص تعامل بیشتر بین دو مجموعه گفتگو شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ سید مصطفی داودی مدیر کل راه آهن استان یزد به همراه عباس نظری مدیر ترمینال بافق با مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق دیدار کردند و در خصوص ارتباط بیشتر دو مجموعه و افزایش تعامل و همکاری بین شرکت و راه آهن گفتگو کردند.

مدیر کل راه آهن استان یزد با بیان اینکه در شهرستان بافق دو دستگاهی که به یکدیگر وابسته هستند،شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و راه آهن است، گفت: تلاش می شود به نحوی کار کنیم تا هزینه های تمام شده شرکت را پایین بیاوریم.

وی با توجه به گستردگی کشور و برخوردار بودن 30 تا 50 درصد هزینه حمل و نقل،اظهار کرد:  رویکردی که در این شرکت وجود دارد سبب شد تا همکاری ها فراتر از آنچه ذکر شده انجام گیرد که سبب رونق 2 مجموعه شده است.

در ادامه نوابی معاون تولید شرکت سنگ آهن  با اشاره به ارتباط نزدیک شرکت و راه آهن استان گزارشی از تولید سنگ آهن و ارسال به برخی معادن برای تامین خوراک آنان از طریق واگن و حمل ریلی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اصل محصولی که اکنون در کنستانتره است بالغ بر 70 درصد آن توسط واگن و از طریق ریل ارسال می شود،تصریح کرد: نحوه ارسال محصول توسط خریداران انجام می گیرد اما تلاش می کنیم تا آنجا که ممکن است خریداران را به سمت ارسال محصول از طریق ریل سوق دهیم.

در ادامه رضا فلاح ضمن خوش آمد گویی و تشکر از همکاری راه آهن استان برای خدمات ریلی ارائه شده  با اشاره به کاهش بار و فراهم شدن زمینه ها برای همکاری بیشتر گفت: در کنار ما مجتمع فولاد ابویی در حال راه اندازی است و خواهان انشعاب خط ریلی از شرکت سنگ آهن می باشد که با انجام این کار بصورت موقت در آینده سالیانه یک میلیون تن جا به جایی صورت خواهد گرفت و در این خصوص نظر راه آهن نیز اخذ خواهد شد.

وی با توجه به کاهش دانه بندی و تعطیلی کارخانه و نیز داشتن بالاست، امکانات،نفرات و تجهیزات اظهار داشت: در این خصوص کمک راه آهن را می طلبیم، چرا که اگر این بالاست وارد فضا شود، یک بازی دو سر برد دارد و می تواند زمینه همکاری مشترک بین شرکت و راه آهن را فراهم کند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن با اشاره به این موضوع که حمل ریلی از معدن سه چاهون تا چغارت به دلیل بعد مسافت کوتاه هزینه بالایی دارد خواهان تخفیف برای کاهش هزینه و افزایش بار ریلی شد که لازمه آن افزایش واگن است و سبب رونق تولید و سرعت گرفتن چرخه فولاد خواهد شد.

فلاح مبارکه با اشاره به پروژه گندله سازی سه چاهون و 80 درصد پیشرفت فیزیکی آن بیان کرد:  با بهره برداری از این طرح بدون شک مشترهای ما تفاوت خواهند کرد و شیوه حمل نیز عوض خواهد شد و شرکت سنگ آهن مرکزی و راه آهن باید این تعامل را حفظ کند تا  از سال آینده حمل محصول گندله به مقاصدی که باید انجام گیرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران -بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده