رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
  • کد خبر : ۹۲۲۸۶
  • چاپ خبر : باید مسیر کارهای خیری مردم به سمت آموزش و فرهنگ سوق داده شود / برگزاری سومین جشنواره نکوداشت خیرین مدرسه ساز در آموزشگاه خیری خادمیان
رئیس اداره آموزش و پرورش بافق:

باید مسیر کارهای خیری مردم به سمت آموزش و فرهنگ سوق داده شود / برگزاری سومین جشنواره نکوداشت خیرین مدرسه ساز در آموزشگاه خیری خادمیان

قاسم زاده با بیان اینکه اگر بخواهیم پیشرفت حاصل شود باید در زمینه آموزش فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم،تاکید کرد: باید مسیر کارهای خیری مردم به سمت آموزش و فرهنگ سوق داده شود، اگر بخواهیم پیشرفت حاصل شود باید در زمینه آموزش فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم، چرا که با نیروی انسانی می توان آینده شهر را […]

قاسم زاده با بیان اینکه اگر بخواهیم پیشرفت حاصل شود باید در زمینه آموزش فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم،تاکید کرد: باید مسیر کارهای خیری مردم به سمت آموزش و فرهنگ سوق داده شود، اگر بخواهیم پیشرفت حاصل شود باید در زمینه آموزش فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم، چرا که با نیروی انسانی می توان آینده شهر را ساخت.

به گزارش آفتاب بافق؛ سومین جشنواره نکوداشت خیرین مدرسه ساز صبح امروز با حضور ذاکر مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان،مدیرعامل شرکت سنگ آهن،بخشدار،رخسار پور معاونت امور مشارکت های سازمان نوسازی،مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن،رئیس اداره صمت،شیبانی رئیس اداره مشارکت های استان،پورفلاح از مشارکت های استان،نمایندگان خیرین، فرماندهان نظامی و انتظامی، رؤسای ادارات و نهادها و خیرین در آموزشگاه خیری علی محمد خادمیان برگزار شد.

قاسم زاده رئیس آموزش و پرورش بافق ضمن خوش آمد گویی به مسئولان حاضر گزارشی از وضعیت مدارس شهرستان اعلام کرد و گفت: از 70 آموزشگاه فعال در سطح شهرستان 5 مدرسه بصورت خیری تکمیل و 3 آموزشگاه نیز 50 درصد کار آن توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق آماده شده است که 2 مدرسه در برنامه اداره کل نوسازی استان برای تکمیل می باشد.

وی  30 تا 40 درصد فضاهای آموزشی شهرستان بافق را نیاز به تخریب و بازسازی دانست و افزود: مدارسی که در نوبت ساخت هستند جایگزین مدارس فعال در سطح شهرستان هستند.

رئیس آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بخواهیم پیشرفت حاصل شود باید در زمینه آموزش فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم،تاکید کرد: امیدواریم این فرهنگ در میان مردم نهادینه شود که سرمایه گذاری در این شهرستان برای آینده فرزندانشان اجر و ثوابی بس بالا داشته و باید مسیر کارهای خیری ما به سمت آموزش و فرهنگ سوق داده شود، اگر بخواهیم پیشرفت حاصل شود باید در زمینه آموزش فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم، چرا که با نیروی انسانی می توان آینده شهر را ساخت.

وی با اشاره به تعداد آموزشگاه های خیری تکمیل شده در سطح شهرستان،اسامی آنان را به این شرح اعلام کرد: آموزشگاه یاران حضرت مهدی (عج) با همکاری مهندس ابویی ،آموزشگاه حسین جان ابراهیمی توسط مهندس سعید ابراهیمی،آموزشگاه معظمی توسط مهندس معظمی،مدرسه فاطمیه با مشارکت حاج ولی الله فلاح و مدرسه خیری علی محمد خادمیان توسط فرزند آن مرحوم ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قاسم زاده با بیان اینکه 2 مدرسه در زمان مدیریت رضا فلاح مبارکه مدیر عامل شرکت سنگ آهن کلید خورد است،اظهار کرد: اکنون یکی از آنان به نام ” سازندگان چغارت ” عملیات احداث آن آغاز شده و دومی نیز به زودی ساخته خواهد شد.

همچنین تفاهم نامه ساخت مددرسه با شرکت کلوت بسته شد است.

وی با اظهار خرسندی از حرکتی پر خیر و برکتی که آغاز شده، امیدوار شد خیرین با مشارکت بیشتر خود آموزش و پرورش را در امر ساخت مدارس یاری کنند.

سپس ذاکر مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، وظیفه مسئولین دولتی در کنار خیرین را آماده کردن فضاهای آموزشی و محیط مناسب برای پرورش و تربیت دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان امروز آینده سازان این مملکت هستند و باید  تلاش کنیم تا محیطی سرشار از امید و نشاط و نوید روزهای خوش برای آنان فراهم کنیم و کشور را بدست این نیروهای انقلابی بسپاریم.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم فضاهای آموزشی خوبی را برای دانش آموزان مهیا کنیم در رشد و بالندگی آنان موثر خواهد بود،افزود: قول داده ایم پروژه های خیری که قرار است در شهرستان آغاز شود با اعتبارات دولتی به سرانجام برسانیم.

ذاکر امیدوار شد در سال آینده برای 6 پروژه مدرسه خیری تامین اعتبار شود تا طی حداکثر 2 سال به بهره برداری برسد،بیان داشت: بافق یکی از شهرستان های زلزله خیز است و لازم است مدارس مستحکم و استاندارد داشته باشیم.

 خبر: ن.رادمنش

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده