رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
  • کد خبر : ۹۳۴۵۵
  • چاپ خبر : پروژه گندله سازی افتخاری است که برای شهرستان و استان به یادگار می ماند
استاندار یزد:

پروژه گندله سازی افتخاری است که برای شهرستان و استان به یادگار می ماند

  طالبی استاندار یزد پروژه گندله سازی را افتخاری دانست که برای شهرستان و استان به یادگار می ماند و گفت: با دیدن این پروژه احساس غرور می کنیم و امیدوارم فارغ از همه مسائل حاشیه در استان و شهرستان و گاه کمبودها کار با قوت هر چه تمام انجام گیرد تا به اتمام برسد […]

 

طالبی استاندار یزد پروژه گندله سازی را افتخاری دانست که برای شهرستان و استان به یادگار می ماند و گفت: با دیدن این پروژه احساس غرور می کنیم و امیدوارم فارغ از همه مسائل حاشیه در استان و شهرستان و گاه کمبودها کار با قوت هر چه تمام انجام گیرد تا به اتمام برسد و با توجه به ارزش افزوده ای که ایجاد می شود سبب رفع دغدغه های صندوق بازنشستگی فولاد کشور و کمک به رشد اقتصادی شهرستان و استان می کند.

به گزارش آفتاب بافق؛ نشست استاندار یزد با مدیرعامل،مدیران و مسئولین پروژه گندله سازی سه چاهون ظهر امروز با حضور فرماندار در محل گندله سازی برگزار شد.

رضا فلاح مبارکه در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از حضور استاندار یزد با بیان اینکه این پروژه 36 ماهه تعریف شده است اما به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی در کشور بسیار از پروژه ها نتوانستند در زمان مقرر به بهره برداری برسند،افزود: علاوه بر آنکه هیچ پروژه ای زودتر از یک سال زمان مقرر شده به بهره برداری نرسید اما خوشبختانه با تلاش مدیران اسبق شرکت کلیه قطعات خریداری و در سایت است و با زحمات مدیر پروژه گندله سازی و تیم وی قطعات نصب و تنها با چندماه تاخیر در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی برنامه شرکت سنگ آهن برای سال آتی را تولید 3 میلیون تن گندله عنوان کرد و گفت: از مجموع 5 میلیون تن کنستانتره 3 میلیون تن باید تبدیل به گندله شود که با این تغییر ارزش افزوده بسیار خوبی به محصول داده می شود و می توانیم پروژه های نیمه تمام شرکت را اتمام و پروژه های جدیدی را آغاز کنیم.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن اظهار داشت: این پروژه قابلیت افزایش تولید 6.5 تا 7 میلیون تن را دارد.

وی با اشاره به پروژه تصفیه خانه که یک طرح زیست محیطی است پیشرفت فیزیکی آن را 85 درصد عنوان کرد و بیان داشت:  از آغاز سال جدید شروع به فروش انشعاب برای اتصال مشترکین به فاضلاب شهری می شود. همچنین پست برق 150 مگاواتی برای استفاده کارخانه گندله سازی اکنون پیشرفت فیزیکی 90 درصد را دارد.

فلاح مبارکه با بیان اینکه کار پروژه گندله سازی بصورت شبانه روزی در حال انجام است،گفت: در محیط های سر پوشیده نیروها بصورت سه شیفت مشغول به کار هستند و بیش از 1500 نفر برای اتمام و بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در تمام پروژه های دنیا  25 درصد اول رشد پروژه بسیار ملایم است،50 درصد نصب تجهیزات و 25 درصد آخر نازک کاری است که پیگیری می شود و خوشبختانه این پروژه اکنون پیشرفت فیزیکی 92.5 درصد رسیده است و پیشرفت مالی آن 64 درصد است.

سپس استاندار یزد ضمن تشکر از تلاش مجموعه سنگ آهن، پروژه گندله سازی را به لحاظ حجم کاری یکی از بزرگترین پروژه های اقتصادی استان دانست که با بهره برداری از آن کمک به تکمیل زنجیره تولید در شهرستان، صنایع استان و کشور کمی شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی امیدوار شد با تلاش مدیران و تیم گندله سازی این پروژه در خرداد سال آینده به بهره برداری برسد و تاکید کرد: تمام تمرکز مجموعه باید بر روی این پروژه باشد و از مسائل حاشیه و ابهامات دوری کند تا کار در زمان مقرر به اتمام برسد.

طالبی پروژه گندله سازی را افتخاری دانست که برای شهرستان و استان به یادگار می ماند و گفت: با دیدن این پروژه احساس غرور می کنیم و امیدوارم فارغ از همه مسائل حاشیه در استان و شهرستان و گاه کمبودها کار با قوت هر چه تمام انجام گیرد تا به اتمام برسد و با توجه به ارزش افزوده ای که ایجاد می شود سبب رفع دغدغه های صندوق بازنشستگی فولاد کشور و کمک به رشد اقتصادی شهرستان و استان می کند.

در ادامه شفیع مجری طرح گندله سازی با بیان اینکه 600 نفر بصورت مستقیم و 1500 نفر غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می کنند تا کار با سرعت هر چه بیشتر انجام گیرد،افزود: علیرغم تحریم ها اما تمامی مجموعه سنگ آهن تلاش نموده تا کار را با سرعت جلو برده و مطمئن باشید به هیچ عنوان هیچ کس کم فروشی در نحوه عملکرد انجام نداده است و همه در خدمت مجموعه سنگ آهن و مردم بافق کار را پیش برده و امیدواریم با رساندن به ظرفیت تاخیرات بوجود آمده در پروژه را جبران کنیم.

همچنین فرماندار بافق نیر ضمن تشکر از مساعدت ها و حمایت های شرکت سنگ آهن در حوزه های مختلف اعم از آموزش،درمان و بهداشت،عمرانی و… امیدوار شد با بهره برداری پروژه گندله سازی گامی دیگر در جهت تکمیل زنجیره فولاد برداشته شود.

گفتنی است در این جلسه عظیمی معاون هماهنگی و امور اقتصادی،حیدری مدیر کل حوزه استاندار،میرزایی معاونت منابع انسانی،شفیع مجری طرح گندله سازی سه چاهون،فخری بافقی مدیر روابط عمومی، سیف اللهی مسئول حراست، آقاجانی مدیر کارخانه سه چاهون و تشکری مدیر روابط عمومی فرمانداری حضور داشتند.

 

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده