رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
  • کد خبر : ۹۳۵۲۸
  • چاپ خبر : برگزاری نشست مشترک مدیرعامل شرکت سنگ آهن با رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق پیرامون ویروس کرونا +تصاویر

برگزاری نشست مشترک مدیرعامل شرکت سنگ آهن با رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق پیرامون ویروس کرونا +تصاویر

نشست مشترک مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق پیرامون مقابله با ویروس کرونا با حضور میرزایی معاونت منابع انسانی،حیدری مدیر حوزه مدیرعامل،غلامرضا پور مدیر HSE،سیف اللهی مسئول حراست و فخری بافقی مدیر روابط عمومی شرکت در هتل نیکان برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ در ابتدای این نشست غلامرضا […]

نشست مشترک مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق پیرامون مقابله با ویروس کرونا با حضور میرزایی معاونت منابع انسانی،حیدری مدیر حوزه مدیرعامل،غلامرضا پور مدیر HSE،سیف اللهی مسئول حراست و فخری بافقی مدیر روابط عمومی شرکت در هتل نیکان برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ در ابتدای این نشست غلامرضا پور مدیر  HSE با توجه به شیوع  ویروس کرونا در کشور و گسترش آن به اقدامات پیشگیرانه این واحد در سطح شرکت و شهرستان با همکاری مرکز بهداشت و درمان و معاونت منابع انسانی سنگ آهن برای پرسنل شرکت اشاره کرده و گفت: از جمله اقدامات لغو موقت پانچ انگشت،نصب 12 دستگاه اتوماتنیک مایع ریز در محل کارت زنی،گندزدایی و ضدعفونی کلیه اتوبوس ها روزانه در دو نوبت می باشد.

وی با اعلام هر گونه همکاری با مرکز بهداشت و درمان و بیمارستان تاکید کرد: با شستشوی مرتب دست ها،رعایت نکات ساده بهداشتی،اجتناب از تجمعات،پرهیز از دست دادن یا روبوسی می توان از این مرحله گذر کرد.

سپس میرزایی معاونت منابع انسانی شرکت سنگ آهن با اشاره به لغو پانچ انگشت در تمامی این مجموعه افزود: همچنین برای جلوگیری از ایجاد تجمع در کارت زنی ها و ثبت تصویری و پیشگیری از شیوع ویروس اعلام کردیم که نیاز به حضور افراد در محل کارت زنی ها نبوده و با تمهیدات اتخاذ شده در بخش کارگزینی و اداری ورود و خروج پرسنل از سوی سرپرستان ثبت می شود تا نسبت به کارکرد افراد اقدام شود.

وی همچنین پیرامون اطلاعیه شماره 13 ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان یزد برای کاهش ساعت پایانی کار ادارات،نهادها و سازمان های دولتی باستثنای بانک ها، مراکز خدماتی، درمانی و بهداشتی از شنبه 10 اسفندماه به مدت یک هفته تا ساعت ۱۲ ظهر اظهار کرد: این امر در خصوص پرسنل اداری صورت می گیرد و در بحث پرسنل شیفتی کما فی السابق ادامه دارد.

میرازایی با اعلام تعطیلی هتل نیکان و رستوران شهرک آهنشهر به مدت یک هفته اضافه کرد : هم چنین تاکید شد از پذیرفتن میهمانان خارجی و داخلی کشور خودداری شود.

همچنین فخری بافقی مدیر روابط عمومی شرکت از جمله اقدامات پیشگیرانه در خصوص ویروس کرونا را تعطیلی سینما قدس آهنشهر، لغو همایش ها، اطلاع رسانی و نصب بنرها با محتوای رعایت نکات بهداشتی، چاپ تراکت و پوستر بیان کرد.

در ادامه دانشی رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) ضمن تشکر از مدیر عامل شرکت سنگ آهن برای توجه همیشگی به بحث بهداشت و سلامت،تفاوت بیماری آنفولانزا با کرونا را در شدت سرایت آن عنوان کرد و خاطر نشان شد: در سالهای گذشته با بیماری سارس،مرس ،ابولا مواجه بودیم که شدت آن از آنفولانزا بیشتر اما میزان واگیری کمتر بود.

وی با بیان اینکه 80 درصد افرادی که ویروس کرونا وارد بدن آنان می شود بدون علامت هستند و یا علائم جزئی دارند،افزود: تنها در20 درصد افراد علائم شدت یافته که نیاز به مراقبت در بیمارستان است.

دانشی با اشاره به اینکه جرم ویروس کرونا به دلیل سنگینی در هوا معلق نبوده و روی سطوح خواهد نشست که با لمس آن و تماس با دهان،بینی یا چشم ها این ویروس وارد بدن خواهد شد،گفت: بر همین اساس تاکید بر ضدعفونی سطوح و شستشوی مرتب دست ها شده است و در صورت ارتباط با شخص بیمار حتما از ماسک و دستکش استفاده کرد و فاصله یک متری را رعایت نمود.

وی امیدوار شد با توجه به افزایش دما در استان طی هفته های آینده و عدم مقاومت این ویروس در برابر گرما،شاهد از بین رفتن این بیماری باشیم.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) استفاده از ماسک را زمانی ضرورت دانست که فرد خود دچار بیماری بوده که برای جلوگیری از پخش ترشحات دهان باید استفاده کند یا پرستاران و پزشکان بیمارستان که مستقیم با بیمار در ارتباط هستند.

وی تنها راه پیشگیری از این بیماری را رعایت نکات بهداشتی اعم از شستشوی مرتب دست ها،پرهیز از دست دادن و روبوسی،ضدعفونی سطوح،خودداری از اجتماعات و عدم ارتباط با فرد بیمار عنوان کرد.

وی درپایان از همراهی.همدلی.همکاری مدیرعامل و مجموعه معاونین و پرسنل شرکت تقدیر و تشکرکرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده