رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
  • کد خبر : ۹۶۲۴۸
  • چاپ خبر : تحقق جهش تولید با استفاده بهینه از مواد خام و تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده بالا
رئیس اداره صمت بافق:

تحقق جهش تولید با استفاده بهینه از مواد خام و تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده بالا

رنجبر استفاده بهینه از مواد خام و تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده بالا را یکی از رویکردهای مهم در تحقق شعار سال 99 عنوان کرد و گفت:  در کنار آن خام فروشی مواد اولیه بویژه سنگ آهن و گندله، قلب صنعت فولاد کشور را هدف قرار داده که مغایر با رویکرد شعار سال […]

رنجبر استفاده بهینه از مواد خام و تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده بالا را یکی از رویکردهای مهم در تحقق شعار سال 99 عنوان کرد و گفت:  در کنار آن خام فروشی مواد اولیه بویژه سنگ آهن و گندله، قلب صنعت فولاد کشور را هدف قرار داده که مغایر با رویکرد شعار سال است.

به گزارش آفتاب بافق؛ رنجبر رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان بافق در بیست و ششمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان استفاده بهینه از مواد خام و تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده بالا را یکی از رویکردهای مهم در تحقق شعار سال 99 عنوان کرد و گفت:  در کنار آن خام فروشی مواد اولیه بویژه سنگ آهن و گندله، قلب صنعت فولاد کشور را هدف قرار داده که مغایر با رویکرد شعار سال است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بافق به بهشت معادن شهرت دارد و حدود 10 هزار نفر در معادن آن مشغول به کار هستند،افزود: این ظرفیت بزرگ زمانی می تواند باعث شکوفایی اقتصاد شهرستان شود که در کنار ایجاد ظرفیت برای تولید صنایع فولادی و افزایش آن بتوانیم به تولیدات و محصولات با ارزش افزوده بالا دسترسی پیدا کنیم.

رنجبر بیش از 75 درصد جمعیت شهرستان بافق را به نوعی وابسته به شرکت سنگ آهن دانست و اظهار کرد: فولاد بافق در حال حاضر با 35 درصد پیشرفت فیزیکی مشغول به فعالیت است و متاسفانه در سال گذشته خوراک مورد نیاز برای تولید و پخش میلگرد مهیا نشد و تنها 50 درصد شمش کارخانه فولاد بافق تامین شد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 9 میلیون تن سنگ آهن در معادن بافق اعم از چغارت،سه چاهون و سایر آنومالی های فعال شهرستان تولید می شود،گفت: عدد 550 هزار تن تنها یک بیستم سنگ آهنی است که در شهرستان بافق تولید می شود و متاسفانه این رقم نیز تنها 50 درصد آن محقق شده است و به نظر بنده باید در استراتژی ها تجدید نظری صورت گیرد.

رئیس اداره صمت بافق ادامه داد: تعدد تصمیماتی که در سطح کلان گرفته می شود بعضا مشکلاتی را در بحث تولید و جهش تولید ایجاد کرده است که نیاز به کمک نماینده مجلس برای پیگیری و حل آن دارد.

خبر: ن.رادمنش

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده