رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر : ۱۳۱۹۹۷
  • چاپ خبر : اعتبارات محل ارزش افزوده بافق بیش از ۹ برابر افزایش یافت
استاندار یزد:

اعتبارات محل ارزش افزوده بافق بیش از ۹ برابر افزایش یافت

استاندار یزد گفت که با استقرار دولت مردمی سیزدهم و پیگیری های زیادی که صورت گرفت، پرونده های مالیاتی شرکت های بزرگ به استان منتقل شد و اعتبارات ارزش افزوده شهرستان بافق افزایش ۹ و نیم برابری دارد . به گزارش آفتاب بافق، مهران فاطمی جمعه شب در ادامه سلسله نشست های خبرنگاران و فعالان […]

استاندار یزد گفت که با استقرار دولت مردمی سیزدهم و پیگیری های زیادی که صورت گرفت، پرونده های مالیاتی شرکت های بزرگ به استان منتقل شد و اعتبارات ارزش افزوده شهرستان بافق افزایش ۹ و نیم برابری دارد .

به گزارش آفتاب بافق، مهران فاطمی جمعه شب در ادامه سلسله نشست های خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان ها با استاندار یزد و در پنجمین نشست در جمع فعالین این عرصه شهرستان بافق، افزود: انتقال پرونده های بزرگ به شهرستان بافق در این دولت انجام شد و قبل از این دولت مبلغ ۱۴ و نیم میلیارد تومان پرداختی ارزش افزوده بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۷ میلیارد تومان افزایش یافته است .

وی ادامه داد: ۲ درصد معادن نیز هر چند در اختیار استاندار است اما در شورای برنامه ریزی تصمیم گیری شد و همه این مبالغ به شهرستان بافق تخصیص یافت و این مبلغ باید برای تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه شود و نباید برای پرداخت حقوق هزینه شود و تصمیم گیری آن به مدیران شهرستانی واگذار شده و رسانه ها مطالبه گری کنند.

استاندار یزد گفت: هر نقدی که در فضای مجازی یا رسانه مطرح می شود نباید باعث کاهش امید و اعتماد مردم به نظام شود و خط قرمز است و باید در این زمینه آسیب شناسی شود و اعداد و رقم های پرداختی به درستی به مردم منتقل شود تا در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند و نباید بدون کارشناسی درج مطالب داشته و شبهه افکنی شود.

فاطمی افزود: رسانه های بافق مطالبه گر باشند که چرا علی رغم عدد و رقم های خوبی که به این شهرستان پرداخت شده ، بیمارستان نیمه تمام مانده و تکمیل نشده است و قبل از دولت سیزدهم باید این آسیب ها سئوال شود، چرا طی ۹ سال گذشته این پروژه نیمه تمام است و این پروژه مربوط به دولت سیزدهم نیست و چرا در این سالها علی رغم درآمدهای سرشاری که بوده تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: در این دولت علی رغم همه محدودیت ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان بافق تخصیص یافت و ما با توجه به قولی که دادیم وظیفه تخصیص اعتبار را انجام دادیم و به عهد خود عمل کردیم ولی پروژه مشکل پیمانکار داشت و نتوانست پروژه را تمام کند و یا باید خلع ید شود که روند حقوقی طول می کشد و یا اینکه با ورود علوم پزشکی به عنوان دستگاه ناظر با همین پیمانکار ادامه یابد تا به اتمام برسد .

استاندار یزد گفت: ظرفیت های دیگر شهرستان بافق مغفول واقع شده و حتی در نشست امروز نیز بیش از نود درصد مطالب و سئوالات معدنی بود در حالی که اصالت این منطقه بخاطر مردمان خوب دارالشجاعه بافق است و لذا مسائل فرهنگی بسیار مهم است همچنین ظرفیت های گردشگری،علمی کشاورزی بافق نیز کمتر مورد توجه واقع شده است.

علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: مسائل و مشکلات شهرستان ها به صورت مستقیم در این نشست ها مطرح و از طرف استاندار و مدیران پاسخ داده می شود و فرصت بسیار خوبی با موافقت استاندار فراهم شده تا رسانه های شهرستان ها نیز درخواست ها ومطالبات را مطرح کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد دراین نشست گفت: شهرستان بافق بعد از یزد و میبد به عنوان سومین شهرستان دارای بیشترین رسانه دارای مجوز است و ۱۰ پایگاه خبری فعال و کانال های خبری متعدد نیز دراین شهرستان فعال است.

احسان عابدی اظهار داشت: فرصت نشست امروز بی نظیر است و در هیچ استان دیگری اینگونه نشستی به صورت مستقیم با رسانه های شهرستانی برگزار نمی شود و لذا از شما درخواست دارم تا ضمن بیان مطالبات ، پاسخ های داده شده را نیز منتشر کنید تا مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

مجید دهقانیزاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشسست گفت: سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات تخصیص یافته بافق بود در حالی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ همزمان با استقرار دولت سیزدهم این مبلغ به ۳۳ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۱ به ۴۸ میلیارد تومان و در ۱۱ ماهه سال گذشته نیز به ۵۱ میلیارد تومان رسیده و عمدتا نقدی پرداخت شده است .

فرماندارشهرستان بافق نیز در این نشست گفت:نشست اختصاصی استاندار یزد با شهرستانها برای اولین بار انجام شده و اقدام بی نظیری است که بنده در زمان ۳۲ سال خدمت اداری خودم مشاهده نکردم و البته از مدیران دولت مردمی سیزدهم اینگونه اقدامات دور از انتظار نبود.

ابوالقاسم دهقان افزود:خوشبختانه در بافق ارتباط بسیار بی نظیر و خوبی دبا رسانه ها وجود دارد وهمواره پاسخگوی همه رسانه ها هستم و هیچ جدایی بین مدیران و رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم وجود ندارد .

وی ادامه داد:جنس اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی مطالبه گری است اما برخی با ظرافت و برخی با تندی انجام وظیفه می کنند و رسانه ها و فعالان فضای مجازی بافق در فضایی صمیمی مطالب خود را مطرح می کنند.

فرمانداربافق گفت: بیش از ۴۰۰ صورتجلسه و توافقنامه مربوط به دوره های مختلف در این شهرستان بر روی زمین مانده و ما وظیفه داریم این توقعات و انتظارت مردمی را برآورده کنیم که نمونه بارز آن بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق است و با دستور استاندار یزد در حال انجام مراحل نهایی تامین تجهیزات است .

در این نشست که بیش از سه ساعت برگزار شد مواردی از جمله خانوادگی بودن برخی از ادارات در بافق، عدم برگزاری نشست خبری توسط فرماندار بافق، دلیل حذف خط پروازی یزد به شیراز،مشکل جاده بافق بهاباد، مشکل مسکن فرهنگیان بافق، مشکل معلمان خرید خدمات، عدم تامین خوراک واحدهای صنعتی و فولادی بافق، درخواست فرمانداری ویژه بافق، اختصاص بخش جهت منطقه سبزدشت بافق،درخواست وقت دیدار با استانداربرای فعالین رسانه ای جوانه های بافق، عدم بکارگیری مدیران بافقی در ادارات، عدم اجرای عدالت دراختصاص اعتبارات به شهرستان ها، به تعطیلی کشاندن مرکز تحقیقات شتردربافق،سرمایه گذاری قطره چکانی صنایع در بافق علی رغم درآمد های سرشاری که دارند،به خطر افتادن ذخیره آب منطقه دره انجیربه دلیل فعالیت معادن، کمبود معلم در بافق،عدم پاسخگویی فرماندار و مدیران شهرستانی به رسانه ها،درخواست انتصاب فرماندار بومی در بافق،اعتراض به بورسی شدن سنگ آهن بافق،خاموشی چاه های کشاورزی در تابستان سال گذشته و خسارت به کشاورزان مطرح و توسط استاندار و مدیران حاضر پاسخ داده شد.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده