رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
  • کد خبر : ۱۳۲۰۷۳
  • چاپ خبر : احداث خانه فرهنگ؛ یک تیر و سه نشان شهرداری بافق

احداث خانه فرهنگ؛ یک تیر و سه نشان شهرداری بافق

استاندار یزد گفت: احیای بنای تاریخی، توجه به فرهنگ کتاب خوانی و توزیع عادلانه خدمات شهری در مناطق کم برخوردار از ویژگی های مثبت و همزمان ساخت خانه فرهنگ شهرداری بافق است. به گزارش آفتاب بافق؛ خانه فرهنگ شماره ۲ شهرداری بافق با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولین محلی و استانی افتتاح شد.شهردار […]

استاندار یزد گفت: احیای بنای تاریخی، توجه به فرهنگ کتاب خوانی و توزیع عادلانه خدمات شهری در مناطق کم برخوردار از ویژگی های مثبت و همزمان ساخت خانه فرهنگ شهرداری بافق است.

به گزارش آفتاب بافق؛ خانه فرهنگ شماره ۲ شهرداری بافق با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولین محلی و استانی افتتاح شد.
شهردار بافق در این مراسم گفت: خانه فرهنگ شماره ۲ شهرداری از جمله ۷۰ پروژه فرهنگی ، اجتماعی ، عمرانی و خدماتی است که به مناسبت هفتادمین سال تاسیس شهرداری بافق احداث شده است.

سید علی نوروززاده با اشاره به توزیع فراگیر پروژه های شهری افزود: شهرداری نگاه ویژه ای در این رابطه به مناطق کمتر توسعه یافته داشته است.

وی تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در مساحت ۴۰۰ متر مربع احداث شده است.

شهردار بافق بیان داشت: عملیات اجرایی آن شامل خرید خانه ارزشمند تاریخی، مرمت کامل و تجهیز آن، اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی، احداث و تجهیز کتابخانه و سایر اقدامات لازم می باشد.

نوروززاده افزود: هزینه تملک و بازسازی از محل اعتبارات عمرانی شهرداری تامین و پرداخت شده است.

در ادامه مراسم مهران فاطمی استاندار یزد گفت: کالبد شهر خیابان ها، پارکها و … است و روح شهر همان فرهنگ شهر است و اگر هزاران کار عمرانی انجام شود اما به مسائل فرهنگی شهر توجه نشود مثل کالبدی بدون روح است بنابراین توجه به مسائل فرهنگی ضروری است.

وی تصریح کرد: هر شورا و شهرداری که توجه ویژه تری به مسائل فرهنگی، دینی و ارزشی داشته باشد و برای نشاط جامعه و اندیشه‌های شهروندان کار کند، کارهای با کیفیت تر و ماندگارتری انجام می دهد مخصوصا اگر در حوزه کتاب باشد چرا که
هر شهری که مردمش کتابخوان باشند، پیشرفته تر است.

استاندار یزد در پایان ضمن تشکر از شهردار و شورای شهر بافق خاطر نشان کرد: افتتاح این پروژه فرهنگی شهرداری بافق چند ویژگی مثبت دارد اولا یک بنای تاریخی احیا شده است دوما مساله کتاب محور قرار گرفته است سوما به توزیع عادلانه خدمات شهری در مناطق کمتر برخوردار، توجه شده است و می توان زمینه برگزاری شب شعر، کافه کتاب و جلسات نقد کتاب و ده ها برنامه دیگر را فراهم کرد.

منبع: روابط عمومی شهرداری بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده