رفتن به بالا
  • شنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر : ۱۳۲۱۴۷
  • چاپ خبر : برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در شهرستان بافق

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در شهرستان بافق

رئیس دامپزشکی شهرستان بافق گفت: هرگونه فروش پرنده در سطح شهر غیر مجاز و با متخلفین برخورد خواهد شد. به گزارش آفتاب بافق؛ فرزانه سالاری اظهار کرد: از آنجا که پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می‌شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند لذا نقل وانتقال و خرید فروش بدون ضابطه […]

رئیس دامپزشکی شهرستان بافق گفت: هرگونه فروش پرنده در سطح شهر غیر مجاز و با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ فرزانه سالاری اظهار کرد: از آنجا که پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می‌شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند لذا نقل وانتقال و خرید فروش بدون ضابطه آنها می‌تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود که علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک، باعث بروز خسارات جبران ناپذیری در صنعت طیور می‌شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود: از بین بیماری های قابل انتقال بین انسان و پرندگان ، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و در صورت بروز ، علاوه بر ایجاد تلفات در پرندگان ، می تواند موجب ایجاد بیماری در انسان  بویژه کودکان گردد.

رئیس دامپزشکی بافق ادامه داد: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری های فوق حاد تنفسی طیور و حفاظت از صنعت طیور شهرستان، کارشناسان نظارت این اداره در گشت زنی های سیار خود با فروشندگان دوره گرد طیور برخورد می کنند.

سالاری در پایان خطاب به عموم شهروندان و روستاییان تاکید کرد: با توجه به امکان انتقال بیماری های مشترک از طیور به انسان از خرید طیور از فروشندگان دوره گرد و غیرمجاز خودداری و در صورت مشاهده فعالیت پرنده فروشان دوره گرد با شماره تلفن فوریتهای دامپزشکی ۱۵۱۲ مراتب را جهت پیگیری و برخورد به اداره دامپزشکی اطلاع نمایند.

منبعع: روابط عمومی دامپزشکی شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده