رفتن به بالا
  • جمعه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر : ۳۴۹۸۹
  • چاپ خبر : همایش شیرخوارگان حسینی در بافق برگزار شد
در نخستین جمعه از ماه محرم‌الحرام؛

همایش شیرخوارگان حسینی در بافق برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم‌الحرام به همت هیئت رزمندگان بافق همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری آفتاب بافق؛ همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با سراسر کشور و به همت هئیت رزمندگان اسلام بافق پس از اهدای لباس‌های سبز به نشان سروری به کودکان و شیرخوارگان […]

همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم‌الحرام به همت هیئت رزمندگان بافق همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آفتاب بافق؛ همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با سراسر کشور و به همت هئیت رزمندگان اسلام بافق پس از اهدای لباس‌های سبز به نشان سروری به کودکان و شیرخوارگان در چهار نقطه شهر و سه روستای شهرستان بافق برگزار شد.

در این مراسم مداحان و روحانیون اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) شهرستان با مرثیه سرایی و لالایی خوانی برای حضرت علی‌اصغر(ع)، شهادت سرباز خردسال اباعبدالله الحسین(ع) را در حالی که شماری از مادران با آغوش کشیدن فرزندان شیرخوار خود اشک می‌ریختند، به سوگ نشستند.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن آرمان‌های عاشورا و یاد و خاطره شهدای کربلا به ویژه حضرت علی‌اصغر (ع) اظهار داشت: این آیین هر سال در روز اولین جمعه ماه محرم با هدف بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می‌شود.

علی‌اکبر قانعی خاطرنشان کرد: این مراسم در حسینه بزرگ شاه نجف ، بیت‌العباس (ع) ،امام حسن مجتبی(ع) مسکن مهر و روستاهای مبارکه، قطرم و شادکام  نیز برگزار شده است.

وی یادآور شد: این مراسم به اهتمام هیئت رزمندگان اسلام در سال‌های اخیر در بافق باشکوه و معنویت خاص برگزار شده و شرکت‌کنندگان از سخنرانی وعاظ و مرثیه‌خوانی مداحان اهل بیت (ع) بهره‌مند می‌شوند.

قانعی افزود: حضور مادران با شیرخوارگان خود در این مراسم اوج مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش را نشان می‌دهد و در واقع تجلی مظلومیت اصحاب عاشوراست.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده