رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
  • کد خبر : ۵۳۳۶۶
  • چاپ خبر : امام جمعه شیراز و داماد آیت الله میرغنی زاده بافقی درگذشت

امام جمعه شیراز و داماد آیت الله میرغنی زاده بافقی درگذشت

به گزارش آفتاب بافق به نقل از جماران؛ آیت الله اسد الله ایمانی متولد ۱۳۲۶ در شهرستان کازرون بود پدر او محمد صادق ایمانی از علما و متدین منطقه که به رغم داشتن تحصیلات حوزوی به کار بزازی مشغول بود.   جد آیت الله ایمانی نیز به دلیل داشتن علوم دینی فراوان به کربلایی مقدس […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از جماران؛ آیت الله اسد الله ایمانی متولد ۱۳۲۶ در شهرستان کازرون بود پدر او محمد صادق ایمانی از علما و متدین منطقه که به رغم داشتن تحصیلات حوزوی به کار بزازی مشغول بود.

 

جد آیت الله ایمانی نیز به دلیل داشتن علوم دینی فراوان به کربلایی مقدس شهرت داشت.

 

اسد الله ایمانی دوران ابتدایی و ۳ سال اول دروس حوزوی را در کازرون پشت سر گذاشت و سپس به قم رفت و در محضر علمای بزرگ مشغول به تحصیل شد.

 

وی در حوزه علمیه قم، کازرون و بوشهر تدریس کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دانشگاه شیراز مشغول به تدریس شد.

 

آیت الله ایمانی با حکم امام(ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان نماینده ایشان و امام جمعه کازرون تا سال ۱۳۸۰ مشغول به فعالیت بود.

 

در سال ۸۰ نیز با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر معرفی شد.

 

وی در بهمن سال ۱۳۸۷ نیز به عنوان نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز معرفی شد.

 

مرحوم آیت الله اسدالله ایمانی به دلیل بیماری در اردیبهشت سال جاری استعفای خود را از نمایندگی ولی فقیه در فارس و امامت جمعه شیراز اعلام کرده بود و از چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “امام جمعه شیراز و داماد آیت الله میرغنی زاده بافقی درگذشت”

  • به گزارش جماران، به دنبال درگذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی، جامعه‌ی روحانیت استان فارس با صدور اعلامیه‌ای زمان تشییع پیکر امام‌جمعه‌ی سابق شیراز را ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 19 اردیبهشت از محل نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرده است.

    متن پیام جامعه روحانیت شیراز چنین است؛

    انالله و انا الیه راجعون

    اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی

    ارتحال عالم جلیل القدر، مفسر قرآن کریم حضرت آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه محبوب شیراز و یار راستین امام و رهبری موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

    این عالم مجاهد در طول عمر با برکت خویش در حمایت از امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری مدظله العالی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و پشتیبانی قوی برای اهل ایمان بودند.

    جامعه روحانیت شیراز این ضایعه مولمه را به پیشگاه اقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)‌، محضر مراجع عظام تقلید خاصه مقام معظم رهبری مدظله العالی‌ علمای اعلام‌، روحانیون و طلاب‌، حوزه‌های علمیه‌، شاگردان‌، بیت مکرم و معظم ایشان‌، مردم شریف و ولایتمدار استان فارس و بوشهر مخصوصاً مردم شهر مقدس شیراز و کازرون تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات را مسئلت می‌نماییم‌.

    ضمناً باطلاع میرساند که مراسم تشییع این عالم نستوه روز چهارشنبه 97/2/19 رأس ساعت 9 صبح از محل نهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز واقع در میدان امام حسین(ع) به طرف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ برگزار می‌گردد. از عموم مردم ولایتمدار و قدرشناس استان فارس و شهر مقدس شیراز برای شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.

    به گزارش ایسنا، پیکر آیت‌الله ایمانی بعد از برگزاری مراسم وداع در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی(ع)، قرار است برای خاکسپاری به شهر قم و مرقد مطهر حضرت معصومه(س) منتقل شود.

    آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده مستعفی ولی فقیه در فارس و امام جمعه‌ی شیراز، بعد از طی یک دوره بیماری کلیوی و بستری شدن در بیمارستان، شامگاه دوشنبه 18 اردیبهشت ماه، دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

  • برنامه وداع و تشییع پیکر مطهر عالم ربانی حضرت آیت الله ایمانی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس اعلام شد.

    به گزارش شیرازه؛ برنامه وداع و تشییع پیکر مطهر عالم ربانی حضرت آیت الله ایمانی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس اعلام شد.

    برنامه وداع و تشیع پیکر آیت الله ایمانی به شرح زیر می باشد:

    – مراسم وداع با پیکر امام جمعه فقید شیراز، سه شنبه 18 اردیبهشت پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

    – مراسم تشییع پیکر مطهر آن عالم ربانی روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ساعت 9 صبح از فلکه ستاد به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می گردد.

    – ضمناً پیکر مطهر آیت الله ایمانی پس از تشییع در شیراز، برای تشییع و خاکسپاری به قم منتقل می شود تا در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) بخاک سپرده شود.

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده