رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر : ۵۸۲۵۷
  • چاپ خبر : شبی به یاد ماندنی در یادمان لاله های آسمانی روستای سید آباد بافق +تصاویر

شبی به یاد ماندنی در یادمان لاله های آسمانی روستای سید آباد بافق +تصاویر

سومین یادمان شهدای روستای سید آباد شهرستان بافق شب گذشته در فضايی مملو از عطر عشق به حسين و يارانش با حضور خانواده شهیدان 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم،مردم شهید پرور و مسئولان در حسینیه شهدای این روستا برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ در ساعات پایانی روز پنجشنبه چشمان خورشید صحنه با […]

سومین یادمان شهدای روستای سید آباد شهرستان بافق شب گذشته در فضايی مملو از عطر عشق به حسين و يارانش با حضور خانواده شهیدان 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم،مردم شهید پرور و مسئولان در حسینیه شهدای این روستا برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ در ساعات پایانی روز پنجشنبه چشمان خورشید صحنه با شکوه و دل انگیزی را به نظاره نشست. از روزهای قبل که خبر حضور خانواده شهیدان مدافع حرم در روستای سید آباد شهرستان بافق به گوش رسیده بود، مردم بی‌صبرانه برای ورود آنان انتظار کشیدند تا این‌که روز موعود فرا رسید و صحنه‌های معنوی و به یاد ماندنی از ارادت به شهدا رقم خورد.

خانواده شهیدان مصطفی و مجتبی بختی در حالی وارد شهر شدند که اقشار مختلف مردمی، نیروهای بسیجی، مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران از ساعاتی قبل در ورودی روستا با در دست داشتن شاخه های گل به انتظار رسیدن آن‌ها لحظه شماری می‌کردند و با ذکر صلوات همراه با میهمان خود وارد حسینیه شهدای روستای سید آباد شدند.

پس از اقامه نماز مغرب و عشاء سومین یادمان لاله های آسمانی شهدای روستا و مدافعان حرم آغاز شد.

امشب صدها عاشق بیقرار دلشان را دخیل دستان مملو از سخاوت و نگاه شهیدان کرده بودند. همه  آمده بودند تا بگویند ای مردان بی‌ادعایی که امشب ما را میهمان خود و خانواده هایتان کرده اید و با حضورتان رنگ و بوی دگری به محفل ما داده اید به وجودتان افتخار می‌کنیم که ادامه دهنده راه شهیدان هستیم و به خود می‌بالیم که شبی را با شما خواهیم بود.

در ابتدا مراسم اجرای گروه سرود عاشقان ولایت پایگاه شهید صدوقی و کلیپ گفتگو با خانواده شهدای روستای سید آباد پخش شد.

سپس آیت الله سید محمد کاظم مدرسی،امام جمعه محمد آباد یزد میهمان و سخنران این مراسم برگزاری یادواره های شهدا را نقشی مهم در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ شجاعت و فداکاری در راه دین دانست و گفت: فرهنگ شهادت و قیام خونین کربلا ملت ایران را در عرصه های مختلف سربلند کرده است.

وی افزود: نهضت حسینی و شهادت مسیری بود که برای احیای دین خدا به وجود آمد و امروز عزت و افتخار ما این است که جوانان  ما از این نهضت درس ایثار و شهادت گرفتند.

مدرسی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: تحقق شعار امسال تنها با حمایت و همکاری همه‌جانبه مسئولان و مردم انجام خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه باید درب واردات کشور به روی کالای خارجی بسته شود، اضافه کرد:حمایت از کالای ایرانی، حمایت از اقتصاد مقاومتی و دفاع از حق کارگران، کارمندان و زحمت کشان داخلی است.

امام جمعه نورآباد یزد تصریح کرد: اگر مردم به‌صورت یک‌جانبه اقدام به حمایت از کالای داخلی کنند قطعاً می‌توانند درزمینهٔ رونق اقتصادی تأثیرگذار باشند و به روند بهبود فضای مادی و مالی کشور کمک کنند.

 وی با اشاره به اینکه امروزه جهاد در عرصه اقتصاد لازم است، گفت: اگر موفق به حمایت از کالای ایرانی شویم به‌زودی شاهد رشد چشم‌گیر در عرصه تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی و رفع مشکل اقتصادی کشور خواهیم بود.

در ادامه این مراسم مادر شهیدان بختی به بیان رشادت ها و خاطرات فرزندان شهیدش پرداخت و چه زیبا گفت :در صحرای کربلا این حضزت زینب(س) بود که به دفاع از حریم ولایت پرداخت و امروز با حمله تروریست ها این فرزند من بود که افتخار دفاع از حرم ولایت و شهادت در این راه را کسب کرد.

پایان بخش این مراسم سید رضا علیزاده مداح اهل بیت(ع) از مشهد در رثای شهیدان سرود و حال و هوایی خاص به این محفل نورانی بخشید.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده