رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
  • کد خبر : ۶۳۷۵۸
  • چاپ خبر : روستای تاریخی” میمند” در شهر بابک استان کرمان؛ میزبان فرماندار و اصحاب رسانه بافق شد

روستای تاریخی” میمند” در شهر بابک استان کرمان؛ میزبان فرماندار و اصحاب رسانه بافق شد

فرماندار بافق با دعوت از اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان بافق با حضور در روستای قدیمی و دستکند میمند از این مکان تاریخی دیدن کردند. به گزارش آفتاب بافق؛ بنا به دعوت محمد زاده رحمانی؛ فرماندار بافق؛ جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان بافق همچون آفتاب بافق؛ بافق فردا، عصر بافق و دو نشریه […]

فرماندار بافق با دعوت از اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان بافق با حضور در روستای قدیمی و دستکند میمند از این مکان تاریخی دیدن کردند.

به گزارش آفتاب بافق؛ بنا به دعوت محمد زاده رحمانی؛ فرماندار بافق؛ جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان بافق همچون آفتاب بافق؛ بافق فردا، عصر بافق و دو نشریه امین و افق کویر صبح امروز با حضور در روستای تاریخی میمند واقع در شهر بابک استان کرمان از این مکان تاریخی دیدن کردند.

روستای قدیمی و دستکند میمند در استان کرمان یکی از قدیمی ترین و باستانی‌ترین سكونتگاه‌ صخره‌ای جهان است که همچنان زندگی و حشر و نشر مردم در آن ادامه دارد.
این روستا در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

روستای میمند یکی از باستانی ترین سكونتگاه‌های به جامانده از بشر است كه از دوازده هزار سال پیش تا كنون همچنان پا برجاست و به حیات پرصلابت خود ادامه می‌دهد. نقوش 10 هزار ساله و سفال‌های 6 هزار ساله از جمله مستندات كشف شده ای هستند كه تاریخ میمند را روایت می‌کنند.

روستای میمند به دلیل استحكامات دفاعی در طول تاریخ كمتر دستخوش تحولات انسانی و تغییر درکالبد اجتماعی خودش شده است. مجموعه‌ای از آثار بسیار قدیمی همچون خانه‌های صخره‌ای که در جای جای روستا پراكنده است و معبد، قلعه و برج‌های مختلف مربوط به هزاران سال پیش وجود دارد كه میمند را از یک روستای کویری به یک مجموعه با تمدن و ویژگی های خاص تبدیل می‌كند.

عکس: محمد رضا پورفتاحی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده