رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
  • کد خبر : ۷۹۷۴۷
  • چاپ خبر : تمام جریانات دنیا حول محور حرکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران می چرخد
امام جمعه بافق:

تمام جریانات دنیا حول محور حرکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران می چرخد

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان اینکه امام تحولی عظیم در دنیا ایجاد کرده است،تصریح کرد: تمام جریانات دنیا حول محور حرکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران می چرخد و امروز اگر کشور ما جایگاه ویژه ای در دنیا دارد بخاطر آگاهی هایی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظلة […]

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان اینکه امام تحولی عظیم در دنیا ایجاد کرده است،تصریح کرد: تمام جریانات دنیا حول محور حرکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران می چرخد و امروز اگر کشور ما جایگاه ویژه ای در دنیا دارد بخاطر آگاهی هایی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظلة العالی) با همه افراد داشته و دارند.

به گزارش آفتاب بافق؛ مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) صبح امروز از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  با همکاری اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی  در دفتر امام جمعه شهرستان  بافق حضور رؤسای ادارات، نهادها و ارگان ها برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اصغر نوری شادکام رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، از حضور مسئولان ادارات شهرستان به ویژه امام جمعه بافق برای برگزاری این مراسم در دفتر وی تشکر و قدردانی کرد.

سپس امام جمعه بافق سخنران این مراسم با بیان اینکه فرهنگ تشیع،فرهنگی قوی است،گفت: بعد از ظهور اسلام حدود 2 قرن ائمه اطهار(ع) سکاندار فرهنگ دینی بودند،اگرچه آزادی آنچنانی برای آنان نبود اما بیش از 200 سال بر روی فرهنگ تشیع کار کردند و علت ماندگاری آن خطی است که ترسیم شد و توسط ائمه (ع) استمرار داشت.

وی افزود: امامان ما در عین حال که تحث فشار و کنترل بودند هر کجا احساس می کردند اعتقادات مردم متزلزل شده است با فرستادن نمایندگان خود و بیان سخنانی مسائل را مطرح و حل می کردند و این سبب شد شیعه در طول تاریخ بدرخشد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان وقایع اسلام و تلاش های مخالفان برای جلوگیری از انتشار فرهنگ تشیع در سایر کشورها،اظهار کرد: برنامه رضا شاه پیاده کردن اسلام سکولار در کشور بود و این حرکت را آغاز کرد و مجالس و مراسمات دینی را تعطیل نمود و دستور داد چادر از سر زنان بردارند. اما پس از مدتی متوجه شدند که اقدامات آن به نتیجه نمی رسد و علت ایستادگی علمای بزرگ شیعه در مقابل آنان است.فرهنگ شیعه به دلیل این مبارزات تا کنون استمرار یافته است.

وی با اشاره به مسئله ولایت فقیه و اقدامات امام راحل(ره) در بحث فقه اسلامی،بیان کرد: با قیام امام خمینی (ره) در سال 42 و تبعید ایشان به نجف اشرف، در کنار مباحث فقهی که در حوزه علمیه این شهر بود،بحث ولایت فقیه را مطرح کردند و علت این امر حضور علمای بزرگ در نجف بود تا بدانند یکی از دیدگاه های اسلام مسئله ولایت فقیه است و اگر در این زمینه شبهات و مشکلاتی مطرح است از سوی آنان بیان شود و در همان سال نیز جزوه های ولایت فقیه با بیان امام خمینی(ره) از نجف به شهر قم ارسال شد.

امام جمعه بافق حکومت کنونی را زیر مجموعه دیدگاه های امام راحل(ره) نسبت به حکومت دانست و یادآور شد: مسئله بلاد کبیره تنها از سوی امام خمینی(ره) مطرح شده است،ایشان تنها شخصیتی بودند که موضوع حرام دانستن شطرنج را از سوی دیگر علما به عنوان یک بازی فکری بلامانع دانستند.

وی آنچه در نظام و حکومت است را همه مجموعه ای از فقه اسلامی عنوان کرد و گفت: ولی فقیه به عنوان فردی که به مسئله فقه اسلامی اشراف کامل دارد جریانات را مطرح می کند. انتخاب رئیس جمهوری با رأی مردم است اما برخی از اقدامات وی با حکم تنفیذ ولی امر مسلمین ممکن خواهد شد،زیرا در رأس جریانات اسلام است.

سلیمانی با بیان اینکه امام تحولی عظیم در دنیا ایجاد کرده است،تصریح کرد: تمام جریانات دنیا حول محور حرکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران تمام جریانات دنیا حول محور حرکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی می چرخد.می چرخد و امروز اگر کشور ما جایگاه ویژه ای در دنیا دارد بخاطر آگاهی هایی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظلة العالی) با همه افراد داشته و دارند.

وی رمز موفقیت مسئولان را با مردم بودن دانست و تاکید کرد: مسئولان باید بدنبال حل مشکلات مردم باشند. موفقیت نظام و کشور بخاطر مردم است و تا روزی که در کنار مردم باشیم می توانیم موفق عمل کنیم و در مقابل استکبار بایستیم.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده